Ovog Crnog petka ni milenijalci ne gledaju koliko će potrošiti

Screenshot: CBS

S GOSPODARSTVOM koje radi punom parom i s raspoloženjem koje je uvijek na visokoj razini, američki potrošači ovog Crnog petka neće gledati koliko će potrošiti, a među njima će biti i milenijalci.

Ta generacija koju u Sjedinjenim Državama ponekad nazivaju izgubljenom jer je platila visoku cijenu zbog financijske krize 2008., došla je na tržište rada usred recesije, nije bila u mogućnosti pronaći prvi posao i nerijetko je padala pod teretom duga zbog studiranja.

Put oporavka bio je za njih dug, ali su ove godine najčešća meta trgovaca koji računaju na njih kako bi potaknuli potrošnju u vrijeme blagdana krajem godine, kojega početak označuje dan nakon Dana zahvalnosti.

Milenijalci u prilici da mogu više trošiti

"Ove godine će trgovci osjetiti kupovnu moć naraštaja Z i milenijalaca", predvidio je Matthew Shay, predsjednik nacionalnog saveza maloprodaje u Sjedinjenim Državama.

Anketa tog saveza pokazuje da 43 posto odraslih od 18 do 25 godina i 38 posto onih od 25 do 34 godine planira ove godine potrošiti više nego prošle. No tek 9 posto onih koji imaju 65 godina i više planira potrošiti više.

Takva predviđanja donekle narušavaju predodžbu o naraštaju koji uvijek kaska za drugima u oporavku, a oslikan je u novom izdanju Monopolyja u kojemu treba skupljati iskustvo, a ne nekretnine.

Ana Serafin Smith, glasnogovornica saveza, ističe da su puna zaposlenost u SAD-u, nastavak snažnog rasta i smanjenje poreza administracije Donalda Trumpa razlozi zbog kojih su milenijalci "u prilici da mogu više trošiti".

Običaj Crnog petka, nastao u pedesetima, promijenio se s općim pristupom internetu i s njegovim primamljivim ponudama, premda i dalje velik broj kupaca čeka u redu ispred trgovina kako bi prošli što jeftinije.

Nakon Crnog petka dolazi Cyber ponedjeljak, dan za povoljnu internetsku kupovinu.

Pročitajte više