Smanjuju se radna mjesta u njemačkom Bildu i Weltu zbog umjetne inteligencije

Ilustracija: Shutterstock

Novinari su u opasnosti da ih zamijene sustavi umjetne inteligencije poput ChatGPT-a, rekao je izvršni direktor njemačke medijske grupe Axel Springer.

Izdavač je to napisao u pismu zaposlenicima dok pokušava povećati prihode njemačkih novina Bild i Die Welt i prebaciti ih samo u digitalna izdanja. Rečeno je da predstoje smanjenja radnih mjesta jer automatizacija i umjetna inteligencija čine suvišnima mnoge poslove vezane za njihov novinarski rad, piše Guardian.

Mathias Doepfner, direktor Axela Springera, u internom pismu zaposlenicima rekao je da umjetna inteligencija ima potencijal učiniti novinarstvo boljim nego što je dosad bilo ili jednostavno zamijeniti novinare.

"Samo oni koji stvaraju najbolji originalni sadržaj će opstati"

"AI alati poput popularnog ChatGPT-a obećavaju revoluciju u informacijama i uskoro će biti bolji u agregaciji informacija od novinara. Razumijevanje ove promjene ključno je za buduću održivost izdavačke kuće. Samo oni koji stvaraju najbolji originalni sadržaj će opstati", napisao je Doepfner svojim zaposlenicima.

Axel Springer nije precizirao koliko bi osoblja moglo biti otpušteno, ali je izdavač obećao da neće biti smanjenja broja izvjestitelja, autora ili novinara analitičara.

U svom pismu osoblju Doepfner je rekao da se medijske kuće moraju usredotočiti na istraživačko novinarstvo i originalne teme, dok će otkrivanje "pravih motiva" ljudi i događaja ostati novinarski posao.

I drugi mediji istražuju mogućnosti umjetne inteligencije za svoj posao

Axel Springer nije prvi izdavač vijesti koji se koristi umjetnom inteligencijom u stvaranju sadržaja. U siječnju je BuzzFeed objavio da planira upotrijebiti umjetnu inteligenciju kako bi poboljšao svoj sadržaj i online kvizove. Online izdanja britanskih novina Daily Mirror i Daily Express također istražuju upotrebu umjetne inteligencije.

"Uspostavili smo radnu skupinu koja će razmotriti potencijal i ograničenja strojnog učenja kao što je ChatGPT", rekao je izvršni direktor grupe za Financial Times.

Od lansiranja u studenom prošle godine ChatGPT je prikupio više od 100 milijuna korisnika i doveo do razmišljanja o tome može li umjetna inteligencija zamijeniti ljude na nekim poslovima.

Upotreba AI-ja u novinarstvu pokazala se kontroverznom

ChatGPT može generirati vrlo sofisticirane tekstove iz jednostavnih korisničkih upita, stvarajući bilo što - od eseja i molbi za posao do pjesama i fikcije. ChatGPT je širokojezični model, obučen učitavanjem milijardi riječi s cijelog weba u sustav. Zatim se oslanja na sav taj materijal kako bi predvidio riječi i rečenice u određenim sekvencama.

Međutim, točnost njegovih odgovora dovedena je u pitanje. Australski akademici pronašli su primjere sustava koji izmišlja reference s web stranica i navodi lažne citate. Upotreba umjetne inteligencije u novinarstvu također se pokazala kontroverznom.

Tehnička web stranica CNET navodno koristi AI alat za generiranje članaka koje kasnije urednici skeniraju radi točnosti prije objave. Web stranica je u siječnju priznala da program ima neka ograničenja, nakon što je izvješće stranice s tehnološkim vijestima Futurism otkrilo da se više od polovice priča generiranih pomoću AI alata mora urediti zbog pogrešaka.

U jednom primjeru CNET je bio prisiljen izdati velike ispravke u članku s objašnjenjem o složenim kamatama koji je sadržavao niz pogrešaka.

 

Pročitajte više