Prihodi Alphabeta skočili na 32,7 milijardi dolara

Foto: EPA

ALPHABET je u proteklom tromjesečju ostvario prihode od 32,7 milijardi dolara, 26 posto više nego godinu dana prije, što se ponajviše zahvaljuje rastu oglašavanja i jačanju ''cloud'' poslovanja, pri čemu je dobit kompanije veća nego što se očekivalo.

Prema poslovnom izvješću objavljenom u ponedjeljak, čista dobit te krovne kompanije Googlea iznosila je u drugom ovogodišnjem kvartalu 3,2 milijarde dolara, ako se uključi nedavna kazna Europske komisije od 5 milijardi dolara zbog nezakonitih ograničenja na mobilnim uređajima s operativnim sustavom Android.

Isključujući tu kaznu, dobit Alphabeta iznosila bi oko 8,3 milijarde dolara, više nego što su analitičari očekivali i znatno više u odnosu na 3,5 milijardi dolara, koliko je iznosila u drugom kvartalu prošle godine.

Europska komisija zatražila velike promjene od Alphabeta

Europska komisija zatražila je od Alphabeta velike promjene na njegovoj Android platformi, koje bi mogle znatno utjecati na prihode tvrtke od pretraživanja.

Alphabet je poručio da će se žaliti na odluku Komisije, dok je izvršni direktor tvrtke Sundar Pichai kazao da je prerano za zaključke kako će zahtjevi regulatora utjecati na poslovanje kompanije u dugoročnom razdoblju.

U međuvremenu, nastavlja se snažan rast prihoda kompanije od oglašavanja, a oglašavanje na Googleu čini 86 posto ukupnih prihoda Alphabeta.

Snažan rast gospodarstva potaknuo je kompanije da više troše na oglašavanje, a pritom se odmiču od oglašavanja putem tradicionalnih medija prema online i oglašavanju na društvenim mrežama. Google pritom dominira kako u mobilnom, tako i desktop pretraživanju.

Alphabet se dobro nosi s konkurencijom

Rezultati pokazuju, kažu analitičari, da se Alphabet dobro nosi sa žestokom konkurencijom Facebooka na tržištu mobilnog i video oglašavanja, koje snažno raste jer su oglašivači spremni dobro platiti za nekoliko sekundi pažnje ciljanih gledatelja sadržaja.

Prema podacima analitičke tvrtke eMarketer, Google će u ovoj godini imati 37-postotni udio na tržištu digitalnog oglašavanja u SAD-u, što je, doduše, manje u odnosu na lanjskih 39 posto, ali i dalje najveći udio.

Izvješće je pokazalo i da, osim samog Googlea, koji obuhvaća internetsku tražilicu i YouTube, i ostali poslovni dijelovi Alphabeta u koje tvrtka puno investira, kao što su hardware i ''cloud'' usluge, bilježe rast.

Zahvaljujući poslovnim rezultatima boljima nego što se očekivalo, cijena dionice Alphabeta porasla je u ponedjeljak u produženom trgovanju na Wall Streetu gotovo 4 posto.

Pročitajte više