Od Ministarstva pomorstva, prometa i veza i Ministarstva prostornog planiranja i zaštite okoliša zatraženo je da dostave podatke o poduzetim mjerama u rješavanju ekoloških problema koji bi mogli nastati u izvedbi projekta Družba Adria.
Poglavarstvo traži dostavu analize ´nultog stanja´ kapaciteta Jadranskog naftovoda (JANAF), podatke o načinu nadzora plovidbe tankera, sigurnosti pomorskog prometa, propisanoj razini kakvoće tankera, postupku s balastnim vodama, prihvaćanju i obradi plinova iz tankerskih spremnika.
Također želi razmotriti podatke o pripravnosti mjerodavnih služba i izvore financiranja u slučaju ekoloških izgreda.
´Od Vlade očekujemo da ministarstva, riječku Lučku upravu i JANAF obveže da izrade novi maritimni elaborat, novu studiju utjecaja na okoliš (jer je JANAF-ova studija izrađena prije 29 godina), plan intervencija u zaštiti okoliša, operativni plan za slučaj iznenadna onečišćenja voda te opretivni plan u slučaju požara na tankerima´.
Na sjednici je zaključeno da Lučka uprava prije nego izda koncesiju na pomorsko dobro od 32 godine, treba jasno odrediti obveze koncesionara (JANAF-a) te o tome izvijestiti Poglavarstvo.
Ministarstvu pomorstva, prometa i veza i riječkoj Lučkoj kapetaniji predloženo je da zajednički izrade prijedlog praćenja i nadzora kretanja brodova na Kvarneru te da osiguraju provedbu propisa za zaštitu mora.
U suradnji s ministarstvom i tvrtkama najvećim onečišćivačima na Kvarneru Poglavarstvo će 2003. početi izradbu strateške procjene utjecaja na okoliš.
U projekt Družba Adria uključene su tvrtke iz šest europskih zemalja, među kojima i JANAF. Tim projektom nafta iz Rusije naftovodom bi se dopremala do Omišlja i ukrcavala u tankere. Projekt bi se počeo ostvarivati 2004. U prvoj fazi naftovodom bi se dopremalo pet milijuna tona nafte na godinu, a poslije i do 15 milijuna.
Tankeri će u omišaljsku luku uplovljivati bez tereta. Da bi održali ravnotežu u plovidbi s praznim spremnicima, tankeri uzimaju morsku vodu, tzv. balastnu vodu koju ispuštaju pri ukrcaju tereta. U tim vodama tankeri prenose oko 3000 organizama koji mogu utjecati na promjenu podmorja, a kako je rečeno na sjednici, postupak s balastnim vodama u Hrvatskoj nije propisan.