Samo šest aviokompanija zadržalo legendarni Boeing 747 u svojoj floti

Foto: EPA

KAKO globalna kriza u avioindustriji traje već više od godinu dana, sve veći broj avioprijevoznika izbacuje iz flote putničke zrakoplove većeg kapaciteta.

Svega šest aviokompanija u ovoj će godini operirati zrakoplovima tipa Boeing 747, poznatima i pod nadimkom Kraljica neba, javlja Croatian Aviation.

Lufthansa najveći korisnik Kraljice neba

Njemačka Lufthansa trenutno je najveći korisnik ovog tipa zrakoplova. Kompanija u putničkoj inačici ima 19 primjeraka B747-8 te 8 starijih, B747-400.

I prije izbijanja pandemije kompanije su krenule s umirovljenjem B747, no od ožujka 2020. godine od 22 korisnika došli smo do svega trenutno šest aviokompanija koje u floti imaju ovaj tip zrakoplova (u putničkoj verziji). Od početka globalne pandemije ove su zrakoplove zauvijek prizemljili British Airways, Virgin Atlantic i Thai Airways, a ranije i izraelski El Al, australski Qantas i nizozemski KLM.

Ovim posebnim zrakoplovima danas možete putovati samo kod sljedećih aviokompanija: Lufthanse, Air Chine, Korean Aira, Air Indije, Mahan Aira i Asian Airlinesa.

Lufthansa koristi B747 na linijama iz Frankfurta za Mexico City, Buenos Aires i Delhi.

B747 trenutno je u rasporedu za ljetnu sezonu kod svih šest spomenutih kompanija, no valja naglasiti kako kompanije mogu vrlo lako promijeniti tip zrakoplova na liniji pa će to prije svega ovisiti o bookingu i yieldu na svakom letu.

Ovaj tip aviona polako, ali sigurno odlazi u povijest

Širokotrupni, četveromotorni zrakoplovi polako ali sigurno odlaze u povijest. Nedavno je iz tvornice izašao posljednji proizvedeni A380 koji se više neće proizvoditi. Airbus 340 poprilična je rijetkost već danas na globalnoj sceni, a očito je da će se isto dogoditi i s legendarnim B747.

Zrakoplovi tipa B747 trebali bi ove godine prometovati prema otprilike 25 različitih zemalja, javlja SimpleFlying, pri čemu najviše najavljenih letova ima Kina, zatim Njemačka, SAD, Južna Koreja, Indija i Iran.

Nema sumnje kako će ovi posebni zrakoplovi biti sve rjeđi na redovnim putničkim linijama, no isto tako je sigurno kako će B747 ostati u prometu u cargo inačici, kao i VIP i državni zrakoplov određenih zemalja.

Pročitajte više