Srpski biznismeni tvrde: Ne daju nam da ulažemo u Hrvatsku

POSLOVNI ljudi u Srbiji izuzetno su nezadovoljni mogućnostima koje im u traženju novih poslovnih kontakata i investicija, kao i u plasmanu srpskih proizvoda, pruža Hrvatska, otvoreno tvrdeći kako im Hrvatska ne dopušta ulazak na svoje tržište, prenosi danas Poslovni dnevnik.

Kao argument koji potvrđuje takve optužbe navodi se činjenica da u Srbiji posluje više od 200 hrvatskih tvrtki koje su na to tržište do sada uložile oko 500 milijuna eura, dok je desetak srpskih tvrtki, koliko ih posluje na ovdašnjem tržištu, u isto vrijeme uložilo tek oko 20 milijuna eura.

Prema podacima kojima barata srpska strana, Srbija u vanjskotrgovačkoj razmjeni s Hrvatskom ima deficit od 117,3 milijuna dolara, dok prema hrvatskim izvorima ta razlika iznosi 200 milijuna dolara.

Predstavnici srpskih tvrtki kao glavni razlog za nesrazmjer u ulagačkim odnosima između dviju zemalja vide u nestabilnim političkim odnosima između Beograda i Zagreba, dok hrvatska strana tvrdi da su srpska poduzeća nedovoljno angažirana kako bi pokušala investirati na ovdašnje tržište i prodati robu u Hrvatskoj.

Srpski poduzetnici tvrde da Hrvatska bojkotira njihovu robu

Predsjednik srpske Galeb grupe Radoslav Veselinović izjavio je kako njegovoj kompaniji nije uspjela namjera da kupi hrvatsku tvrtku Pluto zbog navodnoga kašnjenja u podnošenju prijave, te tvrdi kako je samo dan kasnije u hrvatskim medijima objavljena informacija da je Galebu, kao srpskoj tvrtki, bilo namjerno onemogućeno da kupi hrvatsko poduzeće, te da je to bilo predstavljeno kao uspjeh.

Kao još neki od neuspjelih pokušaja kupnje hrvatskih tvrtki od strane srpskih poduzeća i biznismena navedeni su i primjeri investiranja u karlovačku mljekaru KIM, koju je želio kupiti Danube Foods, ali i Zagrepčanke, na koju je oko bacio Miroslav Mišković, kao i pokušaj investiranja Comtradea.

Slavko Đurić iz Centra za poduzetništvo smatra da su vrata hrvatskih tvrtki zatvorena za poduzeća iz Srbije te da postoji tihi bojkot srpske robe u Hrvatskoj, a prema njegovoj ocjeni, pogreška je u tome što je Srbija otvorila vlastito tržište hrvatskim tvrtkama, a zauzvrat nije tražila isti tretman za svoje gospodarstvenike u Hrvatskoj.

Savjetnik za ulaganja Milan Kovačević smatra da je glavni razlog slabe zastupljenosti srpskih proizvoda to što se u Hrvatskoj trude da ih bude manje, što nije dopušteno otvaranje trgovačkih lanaca te što je izostala potpora države.

No postoje i sasvim suprotni primjeri koji svjedoče da je ulaganje srpskih tvrtki u Hrvatsku itekako moguće, a jedan od njih je i Radoslav Drašković, vlasnik tvrtke Swisslion, koji je izjavio da nije imao nikakvih problema kad je kupio sisački Eurofood Market, te da je preko prodajne mreže hrvatskih trgovaca lani prodao robu vrijednu 15 milijuna eura.

Pročitajte više