Umjesto da grade pristupne puteve, Hrvatske ceste snimaju film o Pelješkom mostu

Screenshot, Video: Hrvatske ceste

I DOK kineski konzorcij užurbano radi na Pelješkom mostu koji će, po svim procjenama, biti dovršen barem deset mjeseci prije pristupnih cesta, njihov investitor, Hrvatske ceste, zabavljaju se snimanjem promotivnog filma. U njemu su, kako nadahnuto svjedoče mediji, "Hrvatske ceste, kao investitor projekta, prvi put prikazale 3D simulaciju buduće ceste preko Pelješca". Istina, petominutni filmski uradak nije pretjerano opterećen problematikom pristupnih cesta, spominje ih tek ovlaš, ali zato u njemu ima samodefiniranja - "ovo smo mi, Hrvatske ceste, državno poduzeće koje u Republici Hrvatskoj provodi upravljanje, izgradnju i održavanje mreže državnih cesta koja je ukupno duga gotovo 7200 kilometara", pa samoreklamiranja - "sa sjedištem u glavnom gradu Republike Hrvatske, gradu Zagrebu, koji broji milijun stanovnika, nas 460, uz podršku Vlade, razvija, planira i provodi projekte od strateške važnosti, među kojima je i dugo željeni projekt cestovnog povezivanja krajnjeg juga", vidimo i premijera Andreja Plenkovića na potpisivanju ugovora o izgradnji mosta s predstavnicima kineskog konzorcija, tu je i detaljni opis izgleda budućeg kolnika mosta, ima čak i spominjanja Marka Pola preko kojeg se stiglo do zazivanja "vječnog hrvatsko-kineskog prijateljstva"... Najmanje je pristupnih cesta.

Neizvjesni rokovi


Tako nije samo na filmu, nego i u zbilji. Nisu izabrane čak ni tvrtke koje će ih graditi - natječaj za prvu dionicu Duboka - Sparagovići pao je u žalbenom postupku - HC je odabrao grčki J&PAvax, no Državna komisija za kontrolu javne nabave uvažila je žalbu konkurenta - austrijskog Strabaga. Natječaj za dionicu Sparagovići - Doli traje, odnosno, kako su nas informirali iz HC-a, u tijeku je "pregled i ocjena ponuda zaprimljenih u postupku javne nabave", pa o rokovima dovršetka ne žele govoriti.

Uglavnom, radovi sigurno neće početi prije ljeta, nekih godinu dana nakon početka gradnje mosta koji bi, po planu, trebao biti dovršen u srpnju 2021. godine. Mediji su već informirali kako, u najboljem slučaju, dovršetak prve dionice preko Pelješca valja očekivati u lipnju 2022. godine, a s obzirom na to da Kinezi most grade užurbano, nije isključeno da će on i duže vrijeme biti bez adekvatnog pristupa.

Praviti promotivni film u takvoj situaciji učinilo nam se, najblaže rečeno, neobičnim, pa se smo obratili HC-u s pitanjima o razlozima njegova snimanja, ali i cijeni. Slijedi odgovor: "Ideja promo videa nastala je unutar Hrvatskih cesta, za potrebe brojnih sastanaka, bilo domaćih ili stranih delegacija, prezentacija projekta, summita i konferencija na kojima se projekt predstavlja, medijskih nastupa i priloga, kao i informiranja građana prema pravilima vidljivosti projekta. Autor videa time su Hrvatske ceste, budući da je sadržaj, korištena vizualizacija, koncept i tekst upravo određen od strane stručnih službi Hrvatskih cesta. Kadrovi koji su korišteni unutar videa, napravljeni su od materijala i arhive koju posjedujemo, snimljen ili od strane nas ili izvođača, te vizualizacije projekta cijele trase koju je izradio ovlašteni projektant prema projektnoj dokumentaciji, kao i vizualizaciju mosta, koja podrazumijeva vizual gradnje i simulaciju, a koja je bila dio projektne dokumentacije i ugovorne obveze, zaprimljena od g. Pipenbahera", stoji, doslovno, u prvom dijelu HC-ova odgovora.

Podjela posla

I nastavlja se: "Kadrovi trenutnog stanja gradilišta u smislu podvodnog snimanja i dijelova radova, jednako tako je dio naše arhive, a snimila ga je tvrtka Ivomi produkcija, a za što je ispostavljen račun od 27.650,00 kuna. Podvodno snimanje nije ugovoreno iz razloga videa, iako nam je izuzetno koristilo za kadrove, već zbog tehničke potrebe gradilišta i arhive izvedbe pilota za postupak projekta. Ovo je prvi ovakav video s kojim smo nastojali približiti naš najveći projekt svim građanima, medijima i zainteresiranim subjektima, te smo prema pozitivnim povratnim reakcijama dobili dojam kako smo i postigli zacrtano. Za ovaj video ugovorena je montaža kadrova i naracija, budući da isto nismo mogli sami napraviti/organizirati unutar naše tvrtke. Isto je ugovoreno s tvrtkom Fotoart u vrijednosti od 23.000,00 kuna", informirali su nas iz HC-a, uz napomenu kako je Fotoart angažiran "zbog prethodnih iskustava i referenci koje posjeduju".

Eto, tako ide ta podjela posla: Kinezi grade most, Hrvati snimaju filmove.
 

Pročitajte više