Vrdoljak briljira: Zašto profesor povijesti ne bi postao profesor informatike?

Foto: FaH

PRVI čovjek HNS-a Ivan Vrdoljak, u javnosti poznat kao jedan od najvećih ljigavaca političke scene, danas je opet briljirao.

>> Zašto učenici nekih škola neće učiti povijest i biologiju, ali hoće vjeronauk?

Čovjek koji se mjesecima kleo kako "nema šanse" da njegova stranka ode u koaliciju s HDZ-om, da bi potom HNS ušao u koaliciju s HDZ-om (i tako spasio Plenkovićevu vladu), danas je gostovao na televiziji N1.

Komentirao je aktualne događaje, a među ostalima i činjenicu da se u strukovnim školama više neće učiti biologija, povijest i geografija, o čemu je Index opširno pisao.

U nastavku donosimo transkript razgovora novinarke N1 i Ivana Vrdoljaka o toj temi.

Veliki je problem na tržištu rada.

Imamo problem, a to je deficit radne snage. To se može riješiti kratkoročno ili prekvalifikacijama ili uvozom radne snage. Dugoročno spajanjem obrazovanja i tržišta. Danas radimo promjenu u strukovnom obrazovanju, tamo je najviše deficitarnih. Ako danas nju radimo da bismo donijeli više prakse učenicima, stižu otpori ''nemojte ništa mijenjati''.

Mislite na napise da se ukidaju pojedini predmeti poput biologije i povijesti?

Ne mislim na nikoga pojedinačno, ima više slučajeva, ali mislim i na to. Kad kreneš u implementaciju, otpori su veliki, svi govore ''ne diraj mene''. Kada se uđe u škole, to nije kraj priče, nego početak. Nitko prije s reformom nije uspio ući u škole. Mi smo ušli.

Kako će izgledati dualno obrazovanje u praksi?

Dobili ste jasnu poruku ministrice. Ovo je reforma. Ne radimo je zbog kvota i satnica, uvodimo nove programe i kurikulume standardno europskim praksama koje se koncentriraju na djecu.

Što onda s tim profesorima povijesti, biologije? Neće imati posao.

Mislite da moje dijete ako ide za zidara treba povijest? Trebamo li robovati satnicama ili ići na rezultat školovanja?

Ali što s profesorima koji neće imati posao?

Vjerojatno možemo razgovarati da se prekvalificiraju, mogu se prebaciti u neke predmete koji su danas deficitarni. Svi su rekli da je problem naći profesore informatike. Pedagoške predmete svi znaju.

Profesor povijesti da postane profesor informatike?

Zašto ne? Mislite da trebamo robovati ili ćemo se svi mijenjati u nekim svojim razvojnim i cjeloživotnim obrazovanjima da krenemo naprijed? Vidim rješenje ako se svim fokusiramo, i ti profesori, na djecu, a ne na sebe.

Pročitajte više