Wim Wenders na krilima bluesa nastavlja svoje glazbeno putovanje

"GLAZBA koju volim u cijelosti se temelji na bluesu" mogao bi biti podnaslov novog filma Wima Wendersa "The Soul of a Man".

Film se uklapa u sedmodijelnu mini-seriju "Blues" u kojoj sudjeluje još šest redatelja: Charles Burnett ("Warming by the Devils Fire"), Clint Eastwood ("Piano Blues"), Mike Figgis ("Red, White and Blues"), Marc Levin ("Godfathers and Sons"), Richard Pearce ("The Road to Memphis") i Martin Scorsese ("Feel like Going Home") koji je i izvršni producent.

Ta je "ljudska duša" (The Soul of a Man) ustvari duša tri osobe - Blinda Willieja Johnsona, Skipa Jamesa i J.B. Lenoira, koji su imali presudan utjecaj na život redatelja, "djeteta Cannesa", filmskog festivala koji mu je dodijelio Zlatnu palmu za film "Pariz, Teksas".

Wim Wenders s razlogom nije pokušavao snimiti "Buena Vista Blues", budući da su njegova tri junaka odavno umrla i pokopana. Wenders im se htio odužiti jer nisu bili dostojno nagrađeni. Kako ne postoji nikakva fotografija Blinda Willieja Johnsona, a o drugoj dvojici nema puno dokumenata, Wenders je pribjegao mašti.

Wenders koristi dokumente iz tog doba (glasovite snimke iz 1931. koje su pola stoljeća kasnije omogućile Skipu Jamesu da uđe u povijesne udžbenike) i suvremene snimke.

Izvođače bluesa u mladim danima - glumce koji tumače glazbenike - snimao je ručnom kamerom iz 20-ih, sinkronizirajući sve uz pomoć izvorne glazbe. To, prema njegovim riječima, ne bi bilo moguće prije nekoliko godina kad nije još bilo digitalne tehnologije.

U filmu nastupaju suvremeni glazbenici (Beck, Nick Cave, Los Lobos, Lou Reed, Cassandra Wilson...) koji tako donekle vraćaju ono što su im stariji prethodnici ostavili.

(Hina) vrad bnš

Pročitajte više