BMW serije 5 – odsada i s pogonom na sve kotače

BMW serije 5 – odsada i s pogonom na sve kotače

BMW je objavio da će od proljeća iduće godine ponudu serije 5 proširiti na izvedbe opremljene xDrive pogonom na sve kotače.

U cilju postizanja veće konkurentnosti bavarska poslovna limuzina u novu modelsku godinu ulazi tehnički bitno unaprijeđena. Modeli s novom generacijom BMW-ovih šestero-cilindričnih benzinskih motora zamijenit će dosadašnje modele 520i, 525i i 530i. Istovremeno, nedavno modificirani xDrive pogon, koji posjeduju SUV modeli X3 i X5, bit će ponuđen u kombinaciji sa snažnijim benzincima u obje karoserijske izvedbe.

Riječ je o modelima 525xi (2497 ccm, 218 KS, 250 Nm) i 530xi (2996 ccm, 258 KS, 300 Nm), koji u odnosu na obične izvedbe sa stražnjim pogonom nude bolje, da ne kažemo sigurnije, ponašanje na cesti uz neznatno lošije performanse. Tako slabija izvedba do 100 km/h stiže za 8.3 sekundi (+0.7 s) i postiže maksimalnih 237 km/h (-7 km/h), dok je potrošnja solidnih 9.6 litara (+0.9 l/100 km). Razlike kod snažnije izvedbe (6.8 s, 250 km/h) su još manje, a jedina primjetna je u potrošnji goriva koja je 10 posto više kod 530xi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odabirom pogona na sva četiri kotača za modele BMW 525i i 530i limuzine ili touring, BMW nudi suverenu trakciju i u ekstremnim uvjetima. Pogon je idejno identičan pogonu modela X3 i X5 uz napomenu da su konstrukcija i upravljački mehanizam prilagođeni zahtjevima osobnog automobila. Cjelokupna elektronika tijesno je povezana s novim pogonom, a donosi i pet novina.

Naime, najnovija generacija DSC-a u petici posjeduje pet novih funkcija za još veću sigurnost i udobnost u vožnji. Hill Start Assist omogućuje pokretanje automobila na uzbrdici bez upotrebe ručne kočnice, Brake Stand-By skraćuje zaustavni put u opasnim situacijama, Rain Brake Support funkcija sušenja kočnica poboljšava učinkovitost kočenja pri kišnom vremenu, a Fading-Compensation omogućuje optimalno kočenje kod ekstremno zagrijanih kočnica.

Tu je i Soft Stop funkcija koja pri laganom kočenju smanjuje trzanje automobila.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara