FOTO Dugo iščekivana super-Toyota je stigla: Ima 650 KS i juri preko 320 km/h
GR GT IDE stopama legendarnih modela Toyota 2000GT i Lexus LFA. Premda mu ime nije najkreativnije, riječ je o najnaprednijem i najbržem modelu koji je nosio Toyotinu oznaku. Iako se dugo čekalo na njegovo predstavljanje, čini se da je čekanje bilo vrijedno truda.
Toyota Gazoo Racing već je poznata po vrhunskim sportskim izvedbama svojih modela, a sada ima i novi superautomobil na vrhu ponude koji predstavlja u dva izdanja.
Toyota GR GT je cestovni superautomobil, dok njegov trkaći pandan nosi oznaku GR GT3. Oba modela razvijaju se kao odgovor na konkurenciju poput Mercedes-AMG GT-a, ali i kao baza za GT3 natjecanja.
Nova aluminijska osnova
Automobil je konstruiran na posebno razvijenoj aluminijskoj platformi, a karoserija koristi dijelove od plastike ojačane karbonskim vlaknima. Toyota ističe da razvoj još traje pa se neke specifikacije mogu promijeniti.
GR GT težit će 1.750 kilograma ili manje, uz raspodjelu mase 45:55 u korist stražnje osovine. Dug je 4.820 milimetara, širok 2.000 milimetara, visok 1.195 milimetara, a međuosovinski razmak iznosi 2.725 milimetara.
Hibridni pogon
Sve ranije informacije pokazale su se točnima. GR GT dobiva potpuno novi 4,0-litreni biturbo V8 trkaće konfiguracije turbine sa suhim karterom. Mjenjač je osmerostupanjski automatski (transaxle) smješten straga i razvijen posebno za ovaj automobil. Snaga se prenosi isključivo na stražnje kotače.
Toyota navodi da će automobil razvijati najmanje 650 KS i najmanje 850 Nm okretnog momenta, a budući da je V8 dodatno podržan elektromotorom, očekuju se izvanredna reakcija i iznimne performanse.
Toyota još nije objavila podatke o ubrzanju, ali najavljuje najveću brzinu od 320 km/h ili više.
Dizajn podređen brzini
GR GT ima vrlo nizak profil, dugačak poklopac motora i izrazito agresivan dizajn prednjice. Vizualno je radikalniji od mnogih konkurenata, što ne čudi s obzirom na trkaće korijene. Dizajneri su osmislili aerodinamičan profil u okviru zadanih gabarita od strane strojara, a tek onda se krenulo "igrati" s dizajnom.
Opremljen je 20-inčnim kotačima, gumama Michelin Pilot Sport Cup 2 mjera 265/35 sprijeda i 325/30 straga, uz karbonsko-keramičke kočnice na obje osovine. Ovjes koristi dvostruka poprečna ramena na svim kotačima.
Trkaći interijer
Kabina GR GT-a potpuno je drukčija od svega što Toyota trenutno nudi. Obložena je crvenom kožom i Alcantarom, a uključuje digitalnu instrumentnu ploču s prilagođenom grafikom, upravljač s GR oznakom, poluge za mijenjanje brzina i veliki središnji infotainment zaslon. Estetski možda nije na razini kabine Lexusa LC500, ali izgleda funkcionalno i dizajnirano za vozača.
Toyota dodaje da su i GR GT i GR GT3 još uvijek u razvoju pa bi se određeni detalji mogli promijeniti. Cijene nisu objavljene, a prve isporuke očekuju se 2027. godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
bi Vas mogao zanimati