FOTO Ova Buba ima 600 konjskih snaga
NA PRVI pogled, ova Volkswagen Buba 1303 u Marathon plavoj boji izgleda kao besprijekorno restauriran klasik. No, iluzija traje samo dok vozač ne pritisne papučicu gasa. Ovo nije obična Buba - ovo je električna zvijer sa 600 konjskih snaga, piše Motor1.
Za ovaj spektakl nije zaslužan klasični zrakom hlađeni bokser motor, već moderni trofazni asinkroni elektromotor. Za automobilske puriste ovo bi moglo zvučati kao svetogrđe, no za tvorce projekta to je savršena simbioza kultnog dizajna i najmodernije električne tehnologije.
Iza projekta stoji tvrtka Knepper Bugs & More, čiji je vlasnik Rüdiger Knepper. Službeno nazvana 1303 RS-E, ova Buba u punoj snazi razvija čak 601 KS i 702 Nm okretnog momenta. Međutim, bez kontrole proklizavanja, ta je snaga rezervirana isključivo za trkaću stazu. Na javnim cestama, snaga je elektronički ograničena na 200 KS, što je odobrio i njemački TÜV.
Od otpada do remek-djela
Priča o ovom automobilu započela je kada su Rüdiger i njegov sin René pronašli VW 1303 iz 1975. godine na jednom kalifornijskom auto otpadu. Tijekom restauracije, gotovo svaki dio je zamijenjen ili modificiran. Karoserija je vraćena u gotovo originalno stanje i obojana u prepoznatljivu Marathon plavu boju, uz diskretne nadogradnje poput širih stražnjih blatobrana i krovnog spojlera od karbonskih vlakana koji poboljšavaju stabilnost pri visokim brzinama.
Ispod lima je gotovo sve novo. Ovjes je većinom preuzet s Porschea 944, u kombinaciji s komponentama tvrtki KW, Bilstein i Kerscher. Kočioni sustav potječe s modela 944 Turbo S, s diskovima Porschea 964 sprijeda. Za prianjanje su zadužene gume Toyo Proxes TR-1 dimenzija 195/45R17 sprijeda i 235/45R17 straga, montirane na naplatke Porsche Cup 2.
Srce iz Tesle i Taycana
Pogonski sklop čini 17 baterijskih modula iz Porschea Taycan koji napajaju motor sa stražnje osovine, preuzet iz Tesle Model S Performance i blago modificiran. Snaga se prenosi izravno na kotače putem poluosovina s Porschea 930, što znači da mjenjač uopće nije potreban. U idealnim uvjetima, ova električna Buba ubrzava do 100 km/h za samo 2,9 sekundi. Novi Lamborghini Temerario, opremljen twin-turbo V8 hibridnim pogonom, isti sprint odrađuje za 2,7 sekundi. Najnoviji Porsche 911 GT3? Njemu treba 3,4 sekunde.
Ovisno o stilu vožnje, doseg se kreće između 100 i 250 kilometara, a punjenje je moguće putem CCS priključka ili standardnog izmjeničnog punjača uz adapter. Rüdiger je samostalno ugradio sav hardver, dok je za kompleksne elektroničke sustave upravljanja bio zadužen tim stručnjaka iz tvrtke ESDI EV Technologies.
Klasičan interijer s modernim detaljima
Unutrašnjost je zadržala svoj originalni šarm. Papučica kvačila i ručica mjenjača su uklonjeni, a na njihovom mjestu sada se nalazi digitalna upravljačka ploča za električni pogon. Recaro sjedala iz modela BMW 2002 pružaju udobnost i odličnu bočnu potporu, dok grijanje osigurava električna jedinica smještena ispod stražnje klupe.
Da ovo nije samo automobil za pokazivanje, Rüdiger je dokazao u svibnju ove godine tijekom četverotjednog putovanja kroz Belgiju, Francusku, Španjolsku, Portugal i Luksemburg. Vrhunac avanture bio je prelazak trajektom iz Seville u Tanger u Maroku. Ukupno je električna Buba prešla gotovo 8.000 kilometara bez ijednog tehničkog problema.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Pronašli smo igru koju će djeca stvarno koristiti i nešto naučiti uz nju
Ovaj mobitel ima sve. Ogroman ekran odličan je za filmove i serije
Znate li za trik s maslacem? Možda zato kolači ne ispadaju kako bi trebali
Najteže je naći poklon za one koji su nam najdraži. Imamo ideje koje će voljeti
Odličan i koristan poklon ispod 10 eura? Imamo deset ideja
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Pronašli smo igru koju će djeca stvarno koristiti i nešto naučiti uz nju
Ovaj mobitel ima sve. Ogroman ekran odličan je za filmove i serije
Znate li za trik s maslacem? Možda zato kolači ne ispadaju kako bi trebali
Najteže je naći poklon za one koji su nam najdraži. Imamo ideje koje će voljeti