FOTO Peugeot će stvarno uvesti ovaj volan u novi 208
PEUGEOT aktivno radi na uvođenju svog eksperimentalnog četvrtastog volana "Hypersquare" u serijsku proizvodnju. Ovaj futuristički koncept, uparen s novim "steer-by-wire" sustavom upravljanja, trenutno se testira na prototipu modela E-2008, a planiran je za sljedeću generaciju popularnog Peugeota 208, piše Carscoops.
Gotovo tri godine nakon što je ideja prvi put predstavljena početkom 2023., Peugeot je započeo ozbiljna testiranja i već je omogućio odabranim novinarima da isprobaju novu tehnologiju. Slično kao što je Tesla pokrenula trend s infotainment sustavima nalik tabletu, njihov "yoke" volan i "steer-by-wire" tehnologija potaknuli su interes za netradicionalna vozačka sučelja u cijeloj industriji. Peugeot je tu ideju razvio kroz svoj koncept Inception, a nedavno i s konceptom Polygon, ponovno stavljajući u fokus "Hypersquare".
Testni E-2008 opremljen je upravo ovim volanom koji ima četiri velika otvora, pri čemu gornja dva služe kao mjesto za kontrole i prirodni oslonac za palčeve. Iako su mnogi proizvođači desetljećima eksperimentirali sa sličnim oblicima, čini se da nitko nije otišao tako daleko kao francuski proizvođač.
Kakav je osjećaj u vožnji?
Novinari njemačkog lista Handelsblatt nedavno su imali priliku isprobati sustav. Primijetili su da palčevi vozača "prirodno klize u udubljenja", što sugerira da bi ergonomija mogla biti bolja nego što se na prvi pogled čini.
Kao i kod Teslinog Cybertrucka ili Lexusa RZ, Peugeotov "steer-by-wire" sustav prilagođava omjer upravljanja ovisno o brzini vozila. Pri vrlo malim brzinama, primjerice kod parkiranja, omjer se skraćuje na otprilike 5:1, što je gotovo tri puta brže od standardnog hidrauličkog sustava.
Međutim, ovaj iznimno brzi odziv zahtijeva period prilagodbe. Handelsblatt navodi kako volan "reagira gotovo nervozno na svaki trzaj", a tijekom kratke testne vožnje novinar je čak zakačio rubnik. Ipak, s porastom brzine sustav postaje mirniji i intuitivniji za korištenje.
Prilagodba i povratne informacije
Iz Peugeota najavljuju kako će sljedeća generacija modela 208 imati nekoliko načina vožnje. Jedan od njih bit će posebno dizajniran kako bi olakšao privikavanje na novi sustav, dok će sportski način rada biti optimiziran za dinamičniju vožnju pri višim brzinama.
Kako bi vozači i dalje imali osjećaj povezanosti s cestom, tvrtka razvija sustav haptičkih povratnih informacija. Senzori prate sile koje djeluju na kotače, a te se informacije zatim pretvaraju u vibracije koje se prenose kroz sam "Hypersquare" volan.
Ostaje pitanje može li ovakav radikalan pristup osvojiti tradicionalne vozače ili Peugeot ovoga puta ide predaleko.