Mercedes-Benz S klasa: Ponovo na vrhu svijeta

PUNIH pet desetljeća S-klasa je sinonim za najbolje automobile koje novac može kupiti. Nasljednik posljednje generacije predstavljene prije sedam godina nastavlja putem superlativa. Novi model je veći, luksuzniji, snažniji i sigurniji -jednostavno bolji.

Od 1998. godine štošta se novoga desilo. Automobilska industrija naglo je uznapredovala, puno je napravljeno na sigurnosti, a automobili su dobili brojne sustave čija se namjena krije u najčešće nerazumljivim kraticama. I sve to vrijeme S-klasa je uspješno egzistirala. Model koji će biti u prodaji do jeseni odabralo je više od 485.000 kupaca, čime je S klasa osigurala status najpopularnijeg među automobilima najviše klase.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Pri razvoju nove S-klase imali su stručnjaci iz Stuttgarta i Sindelfingena itekako težak zadatak. Letvica je postavljena visoko, novi model mora opet biti u samom vrhu i opravdati status "najboljeg u svijetu“, pa je bilo kakav, makar i najmanji, propust nedopustiv. Istovremeno, inovacije moraju imati velik udio, a u svakoj domeni očekuje se apsolutna superiornost.

Novo poimanje vožnje

Možda najveća pažnja posvećena je sigurnosti. Ne radi se tu o nebrojenim zračnim jastucima i hrpi čelika, već o načinima prevencije da do nesreće uopće dođe. Jedan od sustava koji bi tome svakako trebao doprinijeti je Brake Assist Plus. Sustav je to koji uz pomoć radara kontrolira prostor ispred automobila, i ukoliko registrira prepreku, asistira vozaču u kočenju. U djeliću sekunde izračunava se optimalni način kočenja čime se ne dopušta niti najmanja greška vozača. Stisne li on preslabo kočnicu, BA odrađuje sam ostatak posla, a adaptivna kočna svjetla promjenom intenziteta osvjetljenja obavještavaju ostale sudionike u prometu što se dešava.

Pomoć pri kočenju je sastavni dio Pre-Safe sustava, koji ukoliko registrira mogućnost sudara, automatski podešava sve prateće sustave za sigurnost - dodatno se pritežu pojasevi, zračni jastuci primaju inicijalno punjenje, a bočna stakla se podižu.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Radar koristi i tempomat, koji u režimu od 0 do 200 km/h automatski regulira razmak prema automobilu ispred. Time je povećana sigurnost, ali i značajno podignut komfor u vožnji, što u ovom slučaju nije zanemarivo. Naravno, radar informacijama snabdijeva i sustav pomoći pri parkiranju.

Svoju premijeru u S-klasi ima nova generacija Night View Assist System-a, odnosno sustav osvjetljavanja ceste putem infra crvenog osvjetljenja (dva svjetla i kamera) putem kojih vozač ima do 150 metara obzora ispred sebe. Infracrvena kamera snima prostor ispred automobila i sliku prenosi na zaslon prikazujući sve prepreke nevidljive prostim okom.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Brod na kotačima

Diktirani današnjim trendovima, u Mercedesu su odlučili povećati S-klasu. Automobil raste u svim smjerovima, što donosi dimenzije od 5.206 x 1.871 x 1.473 mm, te međuosovinski razmak od čak 3.035 odnosno 3.165 (izvedba Long) mm.

Sve to donijelo je više prostora u ionako komfornoj kabini. Najveći napredak ostvaren je u razini ramena, gdje je dobiveno dragocjenih 39 mm. Manje važno je da je narastao i prtljažnik, i to za 60 litara, pa sada ima kapacitet od 560 litara.
 
Sasvim je suvišno govoriti o kvaliteti materijala i standardnoj opremi. Dovoljno je pogledati fotografiju i uvidjeti da se putnik u S-klasi osjeća kao u kakvom welness centru. Od novosti valja spomenuti tek unaprijeđeni Command (Cockpit Management and Data System) sustav bržeg odziva, putem kojeg se olakšava pristup TV-u, CD/DVD izmjenjivaču i ostalim prestižnim elementima.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
 
Sjedala su priča za sebe. Podesiva u 16 smjerova imaju mogućnost grijanja i ventilacije, a uz doplatu se prilagođavaju stilu vožnje regulacijom tvrdoće u komorama jastuka. Putnici mogu računati i na masažu, a pridodamo li svemu samoprilagodiv Airmatic zračni ovjes, može se zaključiti da S-klasa postavlja nove standarde ergonomije.

Novi motori

U novoj S-klasi naći će se mjesta za četiri motora, koji nude i do 26 posto više snage. U početku će se nuditi dvije benzinske izvedbe S 350 (V6, 200 kW/272 KS) i S 500 (V8, 285 kW/388 KS, 530 Nm), a početkom iduće godine na scenu stupa S 320 CDI (V6, 170 kW/231 KS, 540 Nm) i svemoćni S 600 (V 12, 380 kW/ 517 KS, 830 Nm).


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Obje izvedbe predviđene za jesen serijski će se opremati 7G-Tronic sedam-stupanjskim automatskom transmisijom.

Cijene će se na zapadnom tržištu kretati od 70.760 eura za najjeftini s 350, pa sve do 95.236 eura, koliko će stajati S 500 u Long izvedbi.

Nova S-klasa ukratko

Dostupne izvedbe

S 350: 200 kW/272 KS
S 500: 285 kW/388 KS
S 320 CDI: 170 kW/231 KS (prvi kvartal 2006)
S 600: 380 kW/ 517 KS (prvi kvartal 2006)
 
Dimenzije (usporedba s prethodnim modelom)

Duljina: 5076/5206 mm = + 33/43 mm
Širina: 1871 mm = + 16 mm
Visina: 1473 mm = + 29 mm
Međuosovinski razmak: 3035/3165 mm = +70/80 mm

Inovacije

- Adaptive Brake sustav s pratećim funkcijama 
- Prilagodljiva zaustavna svjetla
- Brake Assist PLUS s radarom
- COMMAND sustav 
- Distronic Plus tempomat (radarsko navođenje)
- Električna parkirna kočnica
- Grijana i ventilirana sjedala s masžom
- Night view assist baziran na IR tehnologiji 
- Panoramski klizni krov (za Long izvedbu) 
- Druga generacija  Pre-Safe sustava 
- Kamera za vožnju unazad


Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara