Nova BMW serija 7 – Konačno!
IZ MUENCHENA stiže obilje novosti za sve obožavatelje BMW-ovog najvećeg i najluksuznijeg automobila. Serija 7 od proljeća se nudi s novim motorima, te blago modificiranom vanjštinom i interijerom.
Parada novih motora
Od šest motornih izvedbi čak ih pet ima premijeru, a svima je zajedničko da su jači i čišći (EU4) od prethodnika.
Najveći udio u prodaji na zapadno-europskom nivou ima dizelska 730d izvedba. Motor je detaljno prerađen: ugradnjom novog bloka motora od aluminija masa je reducirana za 25 kg, dok je treća generacija common-rail sustava utjecala na vanjsku karakteristiku.
Tehnologija ubrizgavanja putem piezo-injektora povećala je snagu za 6 % (231KS pri 4.000 o/min), dok je okretni moment povećan 4 % (520 Nm pri 2.000-2.750 o/min).Ubrzanje do 100 km/h traje 7,8 sekundi, maksimalna brzina je 238 km/h, a prosječna potrošnja 8.2 l/100km.
Za one kojima to nije dovoljno BMW nudi 745d izvedbu pokretanu pravim dizelskim monstrumom. 4.4 V8 nudi 300 KS maksimalne snage i maksimalni zakretni moment od čak 700 Nm dostupan u pojasu od 1.750 do 2.500 o/min. Usporedimo li ga s 740d, koji ide u mirovinu, novi motor iz 13 % većeg obujma donosi 16 % više snage i 17 % veći moment. Ubrzanje do 100 km/h traje 6,8 sekundi, a prosječna potrošnja je 9,5 l/100 km.
Novost u ponudi benzinskih motora je 730i izvedba pokretana rednim šest-cilindrašem premijerno predstavljenim na seriji 6. U odnosu na prethodnika porast snage iznosi 12 % (258 KS pri 6.600 o/min). Trolitraš s komponentama od legure magnezija i aluminija je 10 kg lakši od dosadašnje motorizacije, a razvija 300 Nm okretnog momenta dostupnog u širokom rasponu od 2.500 do 4.000 o/min. Inače, 730i postavlja nove standarde i po pitanju omjera snage i mase s najboljim rezultatom u klasi. Pri tome je potrošnja reducirana za oko 5 % i iznosi 10.1 l/100 km. Ubrzanje do stotke traje 7.8 sekundi, a maksimalna brzina 244 km/h.
Kad smo kod benzinaca, svakako valja spomenuti da 740i zamjenjuje dosadašnji 735i. 4.0 V8 isporučuje 306 KS pri 6.300 o/min i 390 Nm dostupnih pri 3.500 o/min. I ovdje se radi o jednakom poboljšanju uz istovremeno neznatno povećanje potrošnje goriva. Ovako motorizirana sedmica do 100 km/h stiže za 6,8 sekundi ili 0,7 sekundi brže od prethodnika.
Najprodavanija izvedba serije 7 na svjetskom nivou je 745i, a od proljeća ga mijenja 750i. Potpuno novi 4.8 V8 motor razvija 367 KS pri 6.300 o/min i 490 Nm pri 3.400 o/min, što je u prosjeku 10-postotno poboljšanje. Potrošnja je ostala ista i iznosi 11,4 l/100 km u mixu. Performansama staje uz bok rasnim sportašima: sprint do 100 km/h traje svega 5,9 sekundi, maksimalna brzina limitirana je na 250 km/h..
Top izvedba i dalje ostaje 760i pokretan V12 motorom obujma šest litara. 445 KS i 600 Nm ne ostavlja nikoga ravnodušnim. Uostalom što reći za automobil koji do 100 km/h stiže za 5,5 sekundi, što je tek 0,3 sekunde više od 600 kg lakšeg M3?
Ostale novosti
Iako je naglasak stavljen na nove motore, modifikacije mehaničke prirode tu ne staju. Trag kotača povećan je za 14 mm, a blage preinake pretrpio je i aluminijski ovjes. Rezultat je optimalna stabilnost, te osjetno bolja upravljivost.
Sportski nastrojenim vozačima namijenjen je Sport paket putem kojeg serija 7 doživljava metamorfozu u sportsku limuzinu najviših dosega. Kupac s ovim paketom dobiva tvrđe podešen ovjes, te elektroniku (EDC- Electronic Damper Control) koja omogućuje neutralno ponašanje vozila pri naglim promjenama smjera kretanja.
Dobrodošle dizajnerske promjene
Najviše negativnih kritika serija 7 je tijekom ovih godina dobila na račun dizajna. Bucmasti dizajn je, uz komplicirani iDrive, bio jedini kamen spoticanja, pa se na novom modelu našlo posla i za dizajnere. Sprijeda je automobil dobio nova svijetla i odbojnik, a blago je redizajnirana i prednja maska s prepoznatljivim „bubrezima“.
Stražnji kraj osvježen je ugradnjom novog svjetlosnog sklopa povećane širine. Pridodamo li tome kromiranu lajsnu i elegantniji odbojnik postaje jasno da su dizajneri htjeli anulirati debljinu stražnjeg kraja dobivenu „napuhanim“ poklopcem prtljažnika. Time je povećana skladnost linija, a model se elegancijom približio prethodnoj generaciji sedmice. Isto vrijedi i za bok, koji na novom modelu ima nešto izraženije pragove.
Kupci će od proljeća imati na raspolaganju četiri nove boje vanjštine. To su Monaco i Michigan plava, Deep zelena, te Barbera crvena.
Interijer je oplemenjen novim nijansama kožnog tapecirunga. BMW nudi na izbor tri finiša, i to: Cream bež, Lava plavo i Nature smeđe. Komplicirani iDrive temeljito je revidiran. Pregledni izbornici olakšavaju korištenje, a na zaslonu su glavne domene jasno razdijeljene u osam skupina.
Serijska oprema je bogatija. Svi automobili isporučuju se s xenon svijetlima opremljenim sustavom za čišćenje pokrovnog stakla. Nadalje, BFD (Brake Force Display) sustav dvostupanjske signalizacije pri kočenju nije potrebno nadoplatiti. Zanimljivo je da CD changer s MP3 reprodukcijom i dalje nije dio serijske opreme.
Serija 7 je od 2001. godine, kad je model predstavljen, do danas prodana u više od 160.000 primjeraka što ju je učinilo najuspješnijom generacijom do sada.
Cijene za njemačko tržište
Ponuda benzinskih izvedbi kreće modelom 730i koji stoji 62.000 eura. Snažniji benzinac (740i) je osam tisuća skuplji, dok je za 750i potrebno izdvojiti 75.800 eura. Ukoliko se odlučite za L izvedbu, cijena za iste motorne izvedbe skače za oko šest tisuća.
Dvije dizelske izvedbe se nude po cijeni od 61.500 (730d) odnosno 79.000 eura, koliko stoji 745d. Top izvedba 760i pokretana V12 benzinskim motorom stoji 111.900 eura, a u L izvedbi 117.300 eura.
Cijena dodatne opreme je ostala nepromijenjena, a model u prodaju na njemačko tržište stiže 09. travnja.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati