Ovo su najznačajniji noviteti koji dolaze na ceste u narednih godinu dana
USPRKOS sveprisutnoj krizi, autoindustrija ne posustaje i najavljuje niz noviteta u narednoj godini.
Izazovna vremena u autoindustriji i gospodarstvu traže radikalne promjene, a time i izlazak iz određene zone komfora. Kad su u pitanju proizvođači automobila brojne promjene na tržištu znače kako ni oni najjači, starosjedioci iz Europe, ne mogu mirno čekati, već se aktivno uključuju u trendove, pa čak i kreiraju neke nove.
U nastavku donosimo one najznačajnije novitete koji će definitivno ostaviti veliki trag narednih godina.
Audi A4
B9 generacija je na sceni od 2016. godine, pa je svima jasno da se iščekuje nasljednik. I još k tome vjerujemo kako dolazi i električni e-tron, ali vjerojatno s vremenskim odmakom. Dobra vijest za one konzervativnije je da će se A4 nuditi i s klasičnim benzinskim i dizelskim motorima.
Audi A6 e-tron
Iako kasni, Audijev novi e-tron model ima veliki potencijal. Uostalom, spojite li ime najboljeg Audijevog modela (A6) i elektropogona dobit ćete dostojnog rivala Tesli Model S i Mercedesu EQE. Dizajn se navodno neće previše mijenjati u odnosu na koncept, a moćni pogon osigurat će i do 700 km dosega.
BMW i5
Tijekom 2023. godine očekujemo odmjeravanje snaga njemačkih premiuma u domeni električnih limuzina. A6 e-tron i EQE će morati i protiv BMW-a i5, a koji bi trebao biti tehnološki srodan već dosta hvaljenom iX3. Bit će uzbudljivo.
Cupra Tavascan
Ako je netko estetski u VW grupi pogodio, onda je to svakako Cupra. I upravo zato ćemo spomenuti Tavascan prikazan kao koncept 2019. godine. Male su šanse da ga u salonima vidimo 2023., pa je puno vjerojatnije da će trebati čekati još koji mjesec. Postavljen na MEB platformu s poznatim pogonom (77 kWh, 306 KS), bit će prava poslastica za ljubitelje električnih crossovera.
Dacia Bigster
I dok se tržište navikava na Jogger i novi vizualni, izraz iduće godine trebali bismo vidjeti novi top model. Bigster će biti najveća i najskuplja Dacia, ali i dalje osjetno jeftinija od konkurenata. Spomenimo i prvi hibridni pogon u ponudi rumunjske tvrtke.
Ferrari Purosangue
Iako ovaj model neće doseći vrtoglavu prodaju i biti uobičajen na europskim cestama, radi se o vrlo značajnom modelu. To je prvi "terenski“ Ferrari kojim slavna marka ulazi u crossover segment.
A to je, priznat ćete, velika stvar, pogotovo jer bi upravo Purosangue mogao postati najprodavaniji i najprofitabilniji model marke. To pak znači povećane prihode i dobit, čime se može financirati razvoj nekih drugih, vozačkim puristima daleko zanimljivijih automobila.
Fiat Centoventi (Panda)
Fiat je već napravio odličan posao s električnim 500 koji je u samom vrhu prodaje u Europi. Da ne govorimo kako su originalni 500 i Panda i dalje vrlo traženi. Ipak, nakon više od desetljeća vrijeme je za zamjenu, a to je već najavio konceptom Centoventi.
Uspješnog dizajna, napredne tehnologije i s mogućnosti dogradnje baterija mogao bi biti pravi hit.
Ford Mustang
Ako ste ljubitelji američkih snagatora dovoljno je reći da je u pitanju sedma generacija i kako je 5.0 V8 s ručnim mjenjačem u ponudi. Sasvim dovoljno da opet sanjamo.
Honda Civic (Type-R)
Honda ima nekoliko zakazanih noviteta, ali Civic je definitivno bitan. I to samo zbog Type-R izvedbe koja predstavlja zadnje izdanje s klasičnim benzincem (2.0/320 KS) i ručnim mjenjačem, ali i prednjim pogonom.
Hyundai Ioniq 6/7
Hyundaijev elektro program iza imena Ioniq je vrijedan svake pohvale. Ioniq 5 se već dokazao, a dolazi još atraktivniji Ioniq 6, a potom i Ioniq 7 u SUV izdanju kojeg će trebati pričekati zasigurno duže od godine.
Jeep Avenger
Ako je ikoja marka procvjetala pod Stellantisom, onda su to američki brendovi. Dodge je "preoteo“ Alfin Tonale, a Jeep je uzevši osnovu od PSA grupe dobio priliku za dopadljivi mali crossover. Nudit će se i u elektro izdanju, a uz novi vanjski dizajn nitko neće prepoznati tehnologiju s Peugeota 2008 i ostale braće.
Mazda CX-80
Nova generacija Mazdinih SUV-ova donosi jedinstvenu ponudu: redne "šestake" u dizelskoj i benzinskoj varijanti te plug-in hibridnu verziju. Tek nakon toga možemo spomenuti sedam sjedala, neodoljiv dizajn i tehnološki napredan potpis.
Porsche Macan
Macan ostaje u igri, ali u novom izdanju dolazi isključivo kao električan model. Bit će to najveći dosad tržišni test implementacije električnog pogona u Porscheu. Pretpostavlja se kako će tehnološki biti vrlo blizak novom Audiju A6 e-tron.
Peugeot 408
Francuzi su još jednom otvorili vrata novom segmentu. Predstavljaju model koji će kombinirati svojstva crossovera, coupea i karavana, a sve kako bi ponudio nešto novo, a oku vrlo ugodno. Kad je Peugeot u pitanju dizajn će biti odlično odrađen. Bit će doista zanimljivo kako će proći na tržištu.
Renault 5
Iako Renault ima mali električni model po imenu Zoe, ovaj bi novitet mogao biti game changer. Retro dizajn, kultno ime i provjerena tehnologija jak su mamac u lovu na klijente. A još više se očekuje od Renaulta 4 koji dolazi kasnije, vjerojatno tek 2025.godine.
Ostali
Brojni su noviteti koji bi trebali na ceste stići kroz godinu dvije. Među njima je itekako zanimljiv Volvo EX90, kao i novi Smart.
Međutim, najveći interes mogao bi izazvati Škodin model najavljen konceptom Vision S. Veliki električni crossover donosi i Škodin novi dizajnerski izraz.
Već su tu
Spomenimo i automobile koji su doslovno u dolasku. Citroen C5 X smo i osobno dočekali na hrvatskoj premijeri, stigla je i Alfa Romeo Tonale, a uskoro ćemo moći kupiti i Renault Austral. Model koji je također pred vratima je Toyota Corolla Cross, a kojeg već sada možete naručiti.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati