Porsche u Kini sve neuvjerljiviji. Pad prodaje i najava povratka benzinskim motorima
PORSCHE prolazi kroz iznimno teško razdoblje u Kini, suočavajući se s drastičnim padom prodaje. Nakon što su isporuke u 2024. godini pale za 28 posto na 56.887 vozila, negativan trend nastavljen je i ove godine s dodatnim padom od 26 posto do rujna. Kao odgovor, njemački proizvođač pokrenuo je plan nazvan "Ponovno osvajanje Kine", iako i sami priznaju da je povratak na prijašnje prodajne brojke nerealan.
Zadivljujuće inovacije i žestoka konkurencija
U intervjuu za njemački poslovni list Automobilwoche, izvršni direktor Porschea za Kinu, Alexander Pollich, otvoreno je priznao da je konkurencija na tržištu brutalna. Istaknuo je kako je Taycan pri lansiranju bio uspješan, ali se sada suočava s "pravom poplavom električnih limuzina u potpuno različitim cjenovnim segmentima".
"Tempo inovacija u Kini je zadivljujući, kao i raznolikost ponuđenih proizvoda, a cjenovne i marketinške strategije čini se da se mijenjaju svakodnevno. Odjednom se suočavate s mnoštvom sudionika na tržištu. I automobili se sviđaju ukusima kupaca, budimo iskreni. Ali mi se suočavamo s ovim izazovom."
Probleme u prodaji nije uzrokovao samo priljev cjenovno pristupačnijih električnih vozila, već i promjena praga za porez na luksuz. Od 20. srpnja ove godine, granica je spuštena s 1,3 milijuna juana (184.000 dolara) na 900.000 juana (127.000 dolara), što je Porscheove automobile učinilo još skupljima i nedostupnijima za dio kupaca.
Povratak benzincima i smanjenje mreže
Zbog novonastale situacije, Porsche je prisiljen smanjiti opseg poslovanja. Broj prodajnih mjesta pao je sa 150 u 2024. godini na današnjih 120, a plan je da se do kraja 2026. taj broj smanji na samo 80 salona. Preostali prodajni centri s nestrpljenjem očekuju nove SUV modele s motorima s unutarnjim izgaranjem. Proizvođač iz Zuffenhausena potvrdio je kako će uz električni Macan predstaviti i novi model na benzin, a vozilo s tri reda sjedala, koje je prvotno trebalo biti isključivo električno, prvo će biti lansirano s klasičnim motorima.
Električni modeli ostaju u igri
Unatoč zaokretu prema benzincima, električna vozila i dalje će biti ključan dio strategije "Ponovno osvajanje Kine". Uskoro se na lokalnom tržištu očekuje lansiranje modela Cayenne Electric, a stiže i 718 EV, za koji Pollich tvrdi da je "jedinstven u Kini po svojoj sportskoj naravi". Iako nije pojasnio što to točno znači, vrijedi napomenuti da će sljedeća generacija modela Boxster i Cayman i dalje nuditi benzinske motore, ali samo u najjačim verzijama.
Izazovna budućnost i problemi njemačkih divova
Šef Porschea u Kini upozorava da će 2026. godina biti "izazovna", što ne iznenađuje s obzirom na to da novi benzinski SUV-ovi neće stići prije kraja desetljeća. U međuvremenu, ne planira se oživljavanje prodaje kroz podbrend, a zbog visokih troškova odbačena je i ideja o lokalnom sklapanju vozila u Kini. Porsche nije jedini koji se muči - i njegovi najveći njemački rivali bilježe pad prodaje na najvećem svjetskom tržištu.
BMW Grupa je prošle godine pala za 13 posto, Mercedes za sedam, a Audi za 10,9 posto, što samo potvrđuje novu, surovu stvarnost tržišta kojim sve više dominiraju lokalni proizvođači s iznimno konkurentnim i cjenovno povoljnim električnim vozilima.