Slovenski plakat devedesetih u Umjetničkom paviljonu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
IZLOŽBA ´Slovenski plakat devedesetih godina´ otvorit će se 4. veljače u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare.
Izložit će se dvjestotinjak plakata 68 slovenskih grafičkih dizajnera, nastalih od početka devedesetih do danas, rekao je autor izložbe Stane Bernik, slovenski likovni kritičar i profesor odjela za dizajn na ljubljanskoj likovnoj akademiji.
Ta je izložba prvi put bila postavljena 1997. u Ljubljani, podsjetio je Bernik, dodavši da je za Zagreb izložbu nadopunio radovima nastalima od tada do danas.
Po njegovim riječima, iako je slovenski dizajn postao poznat po političkim konotacijama, devedesetih je politički plakat imao puno manje rezultata nego ranije.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dizajn plakata u Sloveniji počeo je 50-ih kad ga je radila nova generacija arhitekata, a elemente osobnosti i nove smjernice dali su mu 70-ih autori koji su dizajn završili u Varšavi, rekao je.
Ravnatelj Umjetničkog paviljona, Radovan Vuković, ključnim trenucima slovenskog plakata smatra plakate iz 80-ih, autora poteklih iz punk kulture (okupljenih oko ŠKUC-a i ´Mladine´).
Mlađe generacije autora tim su plakatima provocirale javnost i najavile raslojavanje u političkom sustavu, istaknuo je Vuković.
Stane Bernik drži da je budućnost klasičnog plakata (formata 70x100, 80x120) upitna, s obzirom na sve dominantnije ´jumbo´ plakate i grafite, koji služe kao nova komercijalna, odnosno urbana sredstva komunikacije. Klasični plakat aktivan je još samo u kazalištu i nekim drugim komornim oblicima, dodao je.
Izložba slovenskog plakata devedesetih održava se kao kuturna razmjena sa Slovenijom, u sklopu koje će u rujnu u Mestnoj galeriji u Ljubljani biti izloženi radovi Zlatka Boureka.
Izložba se u Umjetničkom paviljonu može razgledati do 14. ožujka.
Izložit će se dvjestotinjak plakata 68 slovenskih grafičkih dizajnera, nastalih od početka devedesetih do danas, rekao je autor izložbe Stane Bernik, slovenski likovni kritičar i profesor odjela za dizajn na ljubljanskoj likovnoj akademiji.
Ta je izložba prvi put bila postavljena 1997. u Ljubljani, podsjetio je Bernik, dodavši da je za Zagreb izložbu nadopunio radovima nastalima od tada do danas.
Po njegovim riječima, iako je slovenski dizajn postao poznat po političkim konotacijama, devedesetih je politički plakat imao puno manje rezultata nego ranije.
Ravnatelj Umjetničkog paviljona, Radovan Vuković, ključnim trenucima slovenskog plakata smatra plakate iz 80-ih, autora poteklih iz punk kulture (okupljenih oko ŠKUC-a i ´Mladine´).
Mlađe generacije autora tim su plakatima provocirale javnost i najavile raslojavanje u političkom sustavu, istaknuo je Vuković.
Stane Bernik drži da je budućnost klasičnog plakata (formata 70x100, 80x120) upitna, s obzirom na sve dominantnije ´jumbo´ plakate i grafite, koji služe kao nova komercijalna, odnosno urbana sredstva komunikacije. Klasični plakat aktivan je još samo u kazalištu i nekim drugim komornim oblicima, dodao je.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Izložba slovenskog plakata devedesetih održava se kao kuturna razmjena sa Slovenijom, u sklopu koje će u rujnu u Mestnoj galeriji u Ljubljani biti izloženi radovi Zlatka Boureka.
Izložba se u Umjetničkom paviljonu može razgledati do 14. ožujka.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati