Kako izbjeći trkačko koljeno - jednu od najčešćih sportskih ozljeda?

Kako izbjeći trkačko koljeno - jednu od najčešćih sportskih ozljeda?

Foto: Shutterstock

TRKAČKO koljeno (patelofemoralni sindrom) jedna je od najčešćih ozljeda kod fizički aktivnih osoba i profesionalnih sportaša.

Ozljeda nastaje kada se unutarnja strana ivera počne grebati o bedrenu kost pri micanju koljena. Nakon određene količine trenja počne se osjećati jaka bol te je potrebno reagirati kako ne bi došlo do trajnih posljedica. Srećom, postoji jednostavno rješenje koje će olakšati bol ili ti pomoći da potpuno izbjegneš ovu neugodnu ozljedu.
 
Sljedeći put tijekom trčanja pripazi na formu - torzo nagni malo unaprijed, tako da težina pada na bokove, a ne izravno na koljena. Nagib neka bude minimalan, od 7 do 10 stupnjeva. Nemoj raditi čestu pogrešku i oslanjati se na srednji ili prednji dio stopala umjesto na petu, jer to može uzrokovati probleme s gležnjevima. 
 
Ako ne znaš je li ti forma tijekom trčanja pravilna, zamoli profesionalnog trenera ili fizioterapeuta da ti pomognu i objasne najbolji položaj za vježbu. Možda će ti trebati puno vremena da popraviš formu, no profesionalna osoba će ti brzo i lako objasniti što nije dobro, te će te savjetovati kako da izbjegneš ozljedu i bol u koljenu.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara