Vitamin D - Vitamin sunca bez kojeg ti prijete srčani i moždani udar!

Foto: Shutterstock

VITAMIN D ili kalciferol je antirahitični vitamin, a često ga nazivaju i vitaminom sunca. Skupina vitamina D obuhvaća 7 vitamina koji se međusobno razlikuju u strukturi. Ali kad se govori o vitaminu D u užem smislu misli se na smjesu vitamina D2 i D3.
 
Vitamin D se u tijelu može sintetizirati u koži pod utjecajem ultraljubičastih zraka iz provitamina. Ali se može unositi i hranom. Najviše ga ima u ribljem ulju i mesu, mlijeku i mliječnim proizvodima i žumanjku, te gljivama. Dnevni zahtjevi za vitaminom D relativno su mali i odrasli ga nadoknađuju izlaganjem suncu ili hranom.
 
Primarna je uloga vitamina D održavanje homeostaze i konstantne koncentracije kalcija i fosfata u plazmi, potiče njihovu apsorpciju iz probavnog trakta, pridonosi jačim kostima i zdravim zubima te je vrlo učinkovit u razvoju djece.
 
Istraživanje provedeno u SAD na uzorku od 3577 djece pokazuje kako i djeca s premalom razinom vitamina D u krvi imaju veći rizik za srčani i moždani udar.
 
Stručni časopis Pediatrics piše kako je već poznat ovakav učinak pomanjkanja vitamina D na kardiovaskularni sustav odraslih osoba.
 
Većina stručnjaka smatra kako bi djeca trebala imati više od 30 nanograma vitamina D po mililitru krvi.
 
Pokazalo se kako djeca s najmanjom razinom vitamina D imaju 2,36 puta veći rizik za povišeni krvni tlak, 2,54 puta veće izglede za povišenu razinu šećera u krvi te prosječno 54 posto češće sniženu koncentraciju tzv. dobrog (HDL) kolesterola, objavili su istraživači s Johns Hopkins University.
 
Prema postojećim preporukama, osobe mlađe od 50 godina bi trebale svakodnevno unositi 200 međunarodnih jedinica vitamina D, što je ekvivalent za 15 minuta provedenih na sunčevoj svjetlosti.
 
Izvor: Fit-team
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara