Četiri stvari koje su zajedničke svim dobrim dijetama

Četiri stvari koje su zajedničke svim dobrim dijetama
Foto: Pexels

IAKO zagovornici različitih dijeta vole tvrditi kako se njihovi planovi prehrane razlikuju od drugih, istina je da, recimo, zdrava veganska prehrana i Paleo dijeta ustvari imaju puno toga zajedničkog, kao i druge dobre dijete.

Kako možete znati da je određena dijeta dobar i zdrav izbor za gubitak kilograma?

Za početak postavite sebi četiri pitanja, kaže Judith Wylie-Rosett, voditeljica odjela promicanja zdravlja i istraživanja prehrane na Albert Einstein Collegeu of Medicine.

1. Zvuči li previše dobro da bi bilo istinito?

2. Postoje li snažni dokazi da to djeluje?

3. Postoji li mogućnost da ova dijeta napravi štetu vašem zdravlju?

4. Je li ova dijeta bolji izbor od neke alternative?

Osim odgovora na ova pitanja, Wylie-Rosett ističe kako postoje četiri stvari koje su zajedničke svim kvalitetnim dijetama.

1. Sadrži puno povrća (posebno lisnatog povrća)

Zelene namirnice nisu samo niskokalorične i zasitne nego su i hrana bogata antioksidansima, vitaminima i mineralima. 

2. Fokus je na kvaliteti

Koliko jedete jest bitno, ali ono što jedete je važnije pa odaberite dijetu koja potiče odabir kvalitetnih namirnica. To ne mora nužno značiti korištenje isključivo veganskih i svježih namirnica. Iako organska hrana ima svoje prednosti, konvencionalna zdrava hrana (poput tjestenine od cjelovite pšenice) i dalje je bolja od nezdrave organske (poput organskog bijelog kruha), a zaleđeno povrće može biti jednako dobro kao svježe.

3. Postoji plan kako nadoknaditi nedostatak određenih hranjivih sastojaka

Dobra dijeta riješit će sve moguće nedostatke hranjivih sastojaka, kaže Wylie-Rosett. Na primjer, ako vaš plan prehrane podrazumijeva izbacivanje žitarica, trebao bi sadržavati i druge izvore hranjivih sastojaka poput magnezija i vlakana. Slično tome, plan prehrane koji se temelji na namirnicama biljnog podrijetla trebao bi savjetovati kako unositi dovoljno vitamina B12, vitamina D i kalcija, piše Shape.

4. Naglasak je na neprerađenoj ili manje prerađenoj hrani

Najlakši način za smanjivanje konzumacije natrija, rafiniranih ugljikohidrata i šećera je jesti manje ili ništa od prerađene hrane - a to je strategija koju većina najpopularnijih dijeta podržava. Usmjerenost na cjelovite namirnice i kuhanje vlastite hrane ne samo da će vam pomoći da izgubite kilograme već će umanjiti i rizik od različitih bolesti.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara