Konzumirajte ovu hranu kako biste si olakšali ili spriječili bol u zglobovima

Konzumirajte ovu hranu kako biste si olakšali ili spriječili bol u zglobovima
Foto: 123RF, Giphy

ZBOG sjedilačkog načina života, osobito osoba koje imaju uredski posao, lako je zanemariti svoje tijelo. Još ako tome dodate i nezdravu prehranu, tijelo će na to neminovno reagirati. 

Ako patite od bolova u kostima ili zglobovima, znate koliko to može biti neugodno.

Prvo što trebate napraviti je promijeniti način prehrane kako bi vaši zglobovi bili zdravi, a istraživanja pokazuju kako određena hrana i začini pomažu djelujući poput prirodnih lijekova, prenosi portal BrightSide.

1. Voće

Općenito je poznato da voće sadrži obilje vitamina koje naše tijelo treba, a upravo ovo voće je idealno ako se želite riješiti bolova u zglobovima:

Grožđe

Grožđe sadrži proantocianid koji smanjuje upalu i bolove u zglobovima.

Agrumi

Opće je poznato da naše tijelo, posebno naš imunološki sustav, žudi za vitaminom C.

Naranče, grejp i drugi agrumi sadrže visoke razine vitamina C koji pomaže u sprečavanju upalnog artritisa i bolova u zglobovima.

Višnje

Dokazano je da trešnje, a posebno nezaslađeni sok od višnje, daju izvrsne rezultate kod ljudi koji pate od osteoartritisa. Ispitivanje kod žena s ovom bolešću pokazalo je da im je nakon pijenja soka od višnje za samo tri tjedna smanjena razina upalnih markera, a dio bolova ublažen.

2. Povrće

Špinat

Mornar Popaj obožavao je špinat jer je ukusan i ima veliku količinu antioksidansa. Jedan od njegovih spojeva je kaempferol, za koji je dokazano da smanjuje upalu i bol te usporava napredovanje osteoartritisa.

Brokula

Brokula sadrži sulforafan koji pomaže u ublažavanju bolova u zglobovima i doprinosi smanjenju simptoma reumatoidnog artritisa. 

Soja

Soja ima malo masti i bogata je bjelančevinama i vlaknima, a sadrži omega-3 masne kiseline koje pomažu kod upalne boli u zglobovima. Ovo vrijedi za povrće, a ne za proizvode od soje.

Crveni grah

Crveni grah također je bogat vlaknima koji snižavaju razinu C-reaktivnog proteina poput hrane iz cjelovitih žitarica. On je također bogat proteinima, folnom kiselinom, željezom, magnezijem i kalijem, koji pojačavaju naš imunološki sustav.

3. Začini

Osim što daju dodatan okus našim jelima, začini imaju i mnoge blagodati. 

Da biste iskoristili većinu njihovih umirujućih svojstava, bolje je uliti ih u vodu i s njima napraviti vrući ili hladni napitak.

Šafran ili kurkuma

Djeluju protuupalno i pomažu u smanjenju simptoma artritisa. Studije su pokazale da krocin, jedan od glavnih spojeva šafrana, posjeduje protuupalna, antioksidativna i antiproliferativna svojstva, a učinkovit je i kod ljudi koji pate od bolova u zglobovima.

Đumbir

Istraživanje učinaka đumbira kod ljudi koji su imali jak bol u zglobu koljena pokazalo je da je nakon konzumiranja đumbira 63% pacijenata prijavilo veliko olakšanje.

Češnjak

Češnjak ima čudesne učinke kada je u pitanju sprječavanje simptoma i bolesti.

Osim što snižava krvni tlak i pomaže srčanim bolestima, prema studijama češnjak ima snažna protuupalna svojstva i smanjuje rizik od osteoartritisa i njegovih bolnih simptoma.

Osim ovih namirnica, protiv bola u zglobovima mogu pomoći i zeleni čaj, riba i riblje ulje, hrana od cjelovitih žitarica, mliječni proizvodi s malo masti i orašasti plodovi.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara