Kratkim testovima od 30 sekundi provjerite koliko ste zdravi

Kratkim testovima od 30 sekundi provjerite koliko ste zdravi
Foto: 123RF

RIZIK da se razbolite drastično raste kako tijelo stari, a imunološki sustav postaje slabiji, tvrde liječnici. 

Iako se preporučuje da svake godine napravite sistematski pregled, evo nekoliko brzih testova koje možete isprobati kod kuće radi vlastitog mira. 

Ovi testovi će vam oduzeti 30-ak sekundi i otkriti vam je li s vašim tijelom sve u redu ili nije. Evo kako doznati je li vrijeme da posjetite liječnika.

1. Čvrsto stisnite korijen nokta

Desnim palcem i kažiprstom pritisnite prste na drugoj ruci tako što ćete stisnuti korijen nokta.

Počnite s palcem i zadržite 3-5 sekundi. Nakon toga krenite s ostalim prstima i napravite isto.

Nakon što maknete prste, krv bi se trebala vratiti u nepune dvije sekunde. Ako se vrati, vaše tijelo ima dobar protok krvi. 

Vaši prsti su usko povezani s vašim unutarnjim organima i ako je ovaj test za vas bio bolan, možda nešto nije u redu. Stručnjaci kažu što znači bol u različitim prstima:

Palac: Ako vam je stiskanje nokta na palcu bilo bolno, to bi mogao biti znak plućnih problema.

Kažiprst: usko povezan s vašim crijevima, bol u ovom prstu je znak problema s debelim crijevom i konstipacijom.

Srednjak: Bol u srednjem prstu je znak srčanih problema.

Prstenjak: Prstenjak je duboko povezan s vašim srcem i ako vam je stiskanje vrha bilo bolno, to bi mogao biti znak srčanih problema.

Mali prst: Bol u malom prstu ukazuje na probleme s tankim crijevom.

2. Stisnite ruku u šaku

Za ovaj test, stisnite šaku i držite ruku u istom položaju. Nakon 30 sekundi otvorite šaku i primijetit ćete da vam je dlan postao bijel.

Kad stisnete šaku, krvne žile se stisnu, ograničavajući protok krvi u vašoj ruci.

Ako se, nakon što oslobodite ruku, krv brzo vrati i zarumeni je, to znači da vaše krvne žile rade sasvim u redu i da ste zdravi. 

S druge strane, ako će trebati neko vrijeme da se dlan ponovno vrati u svoju uobičajenu crvenu boju, to može biti znak arterioskleroze.

3. Istegnite mišiće stražnjice

Lezite licem okrenutim prema podu i obje ruke držite ravno uz sebe.

Lijevu nogu držite ravno i polako podignite desnu nogu te ju savijte u koljenu i zadržite ovaj položaj 30 sekundi.

Ako to uspijete napraviti bez boli, vaše je tijelo zdravo. Ali ako je ovaj test za vas bio bolan, možda imate problem s gluteus maximusom, jednim od najjačih mišića u vašem tijelu.

4. Držite noge u zraku 30 sekundi

Lezite na trbuh i držite ruke ravno uz sebe na zemlji.

Podignite obje noge prema gore, istovremeno zadržavajući tijelo dolje te zadržite ovaj položaj 30-35 sekundi.

Ako ste uspjeli učiniti gore navedeno bez trzanja nogu ili pomicanja istih, vaše je tijelo zdravo.

S druge strane, ako vam se čini da je ovaj zadatak zaista težak, možda vam nešto nije u redu s trbuhom ili donjim dijelom kralježnice.

5. Podignite gornji dio tijela i budite mirni

Lezite na trbuh i podignite samo gornji dio tijela, uključujući ruke.

Zadržite ovaj položaj 30-35 sekundi.

Ako bez poteškoća prođete ovaj test, vaše je tijelo zdravo. Ako ne uspijete, moglo bi biti problema s kralježnicom.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara