Najbolje i najgore vrste pripreme jaja, ako pazite na kilograme

Najbolje i najgore vrste pripreme jaja, ako pazite na kilograme

Foto: Instagram

JAJA su među najboljim namirnicama koje možete jesti, pogotovo ako pokušavate izgubiti masne naslage.

Ona su bogata proteinima, ne sadržavaju štetne aditive, jeftina su i nude brojne hranjive tvari poput vitamina B12 te zdravih masti.

Također su nevjerojatno svestrana hrana. Možete ih pripremiti na desetke različitih načina i jesti ih ne samo za doručak, već i za brzi ručak ili večeru.

No iako su jako zdrava te ih je poželjno jesti cijela, još uvijek se dosta često može čuti bojazan da su jaja puna kolesterola i da zbog toga možda nisu baš toliko dobra dijetalna hrana. Ili da je bolje jesti samo bjelanjke.

"Ali to je zabluda jer kolesterol ima važnu ulogu. On je zaslužan za ravnotežu hormona i zapravo su dobra stvar za sve", naglasio je certificirani dijetetičar Tony Stephan i autor programa "6-Week Women's Nutrition Reset Challenge".

Osim dobrog kolesterola, žumanjci su odličan izvor vitamina A, D, E i K, luteina i zdravih omega-3 masti, ali ako zaista pazite da vam jaja ipak budu malo manje kalorična, onda će vam dobro doći podaci o tome kako ih je najbolje pripremiti.

Prema savjetima portala Women's Health lista je ovakva:

1. Tvrdo kuhana jaja

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kuhana jaja su zlatni standard s kojima ćete dobiti dovoljno proteina, a najmanje masti jer ne zahtijevaju pripremu na masnoći.

2. Omlet ili kajgana

Možete ih pripremiti na samo kap, dvije masnoće te u njih staviti povrće, gljive, šparoge, špinat i druge dobrodošle nutrijente za još bogatiji obrok. 

 

A post shared by Charmaine (@christiandiva1981) on

3. Jaja na oko

Za razliku od omleta il kajgane, jaja na oko obično se peku na malo više masnoća pa su samim time pečena jaja masnija.

4. Fritata (fritaja)

Iako slična omletu, razlika je u tome što se kod fritate dodane namirnice miješaju s jajima prije pečenja te za njenu pripremu obično treba malo više vremena, jer namirnice koje joj se obično dodaju traže nešto dužu pripremu. Primjerice artičoke ili brokula, no što više takvih zdravih dodataka stavite u nju, jaja će biti još hranjivija, pa ćete moći zanemariti to nešto sitno više masnoća na kojima se fritaja obično priprema.

5. Quiche

Još jedan način pripreme ukusnog obroka od jaja je i quiche. No unatoč zdravim jajima i dodacima u obliku mesa, povrća i začinskog bilja, u quiche se obično stavlja malo mlijeka ili vrhnja te su zbog toga ipak kaloričnija.  

 

A post shared by Morane 🎀 (@simply.morane) on

6. Benedikt jaja

Iako zvuče nevjerojatno sočno, Benedikt jaja imaju najviše kalorija i masti, zbog čega su posljednji na ovom popisu, no to ne znači da si koji put za doručak ne možete priuštiti i ovaj ukusan specijalitet od jaja. Da malo razbijete monotoniju ako ste veliki ljubitelj jaja i redovno ih imate na svom jelovniku.

Želite li momentalno primiti obavijest o svakom objavljenom članku vezanom uz jaja, instalirajte Index.me aplikaciju i pretplatite se besplatno na tag: jaja.
 
Index.me aplikaciju za android besplatno možete preuzeti na ovom linku, dok iPhone aplikaciju možete preuzeti ovdje.
 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara