Ne postoji ukusniji način da smanjite konzumaciju soli

Ne postoji ukusniji način da smanjite konzumaciju soli

Foto: 123rf

SVJETSKA zdravstvena organizacija već se dulje vrijeme bavi smjernicama za zdraviju prehranu s posebnim fokusom na smanjenje konzumacije šećera, transmasnih kiselina, loših masti i soli.

Kad je o potonjem problemu riječ, tu zaista imamo velik izbor kojim si možemo lako pomoći.

Prema smjernicama Svjetske zdravstvene organizacije, odrasle zdrave osobe ne bi smjele dnevno pojesti više od pet grama soli, a djeca, trudnice te osobe sa zdravstvenim problemima koji su povezani s prekomjernom konzumacijom soli znatno manje i od tih pet grama.

>>5 znakova da pod hitno morate smanjiti unos soli<<

Sol, znamo, može povećati rizik oboljenja, od razvoja visokog krvnog tlaka i bolesti bubrega do pojave kardiovaskularnih bolesti, s cijelim spektrom manjih boljki (nadutost, dehidracija organizma...) koje mogu nastati uslijed konzumacije pretjerano slane hrane.

Srećom, sol nije jedini začin s kojim će jelo biti ukusno, jer postoji puno začinskog bilja koje će jednako dobro zamijeniti sol te vam usput donijeti brojne zdravstvene prednosti.

Začinsko je bilje izuzetno zdravo, svako na svoj način, a ako ne znate kako ih koristiti u prehrani, donosimo najpoznatije i najukusnije kombinacije uz koje vam sol uopće neće trebati. Ili ćete uz njegovu pomoć uspjeti smanjiti konzumaciju soli te tako biti zdraviji.

Ako ste naviknuti na puno soli, sjetite se da okusnim pupoljcima treba desetak dana da se priviknu na nove okuse pa pokušajte izdržati barem toliko, kako bi se vaš organizam priviknuo na okuse sa smanjenim udjelom soli te tako zauvijek počnete jesti zdravije.

Ovo su provjerene kombinacije začina i uobičajenih jela:


Ružmarin - uz ribu, piletinu, mahunarke, krumpire, marinade

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Origano - uz govedinu, piletinu, janjetinu, meso s roštilja, mahunarke, pizzu

Lovor - uz variva s mesom i povrćem, grahorice, mahunarke, temeljce

Kadulja - uz piletinu, puretinu, patlidžan, umake i preljeve

Bosiljak
- uz jela na bazi rajčice

Kopar - uz salate od svježeg kupusa i krastavaca, govedinu, piletinu, marinade, umake

Kim - uz govedinu, piletinu, mahunarke, grahorice, kupušnjače

Peršin - uz juhe, mesna jela, korjenasto povrće, umake, temeljce

Timijan - uz govedinu, piletinu, ribu, mahune, karfiol, patlidžan, repu, mrkvu

Curry - uz piletinu, puretinu, govedinu, rižu, marinade

Đumbir, kurkuma, cayenne papar- uz govedinu, puretinu, piletinu, rižu, mahunarke

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara