Neispavani ste? Možda činite ove tri pogreške

Neispavani ste? Možda činite ove tri pogreške
Foto: 123RF

KOLIKO je dobar san važan, znaju već i vrapci na granama. On nam pomaže uravnotežiti hormone, poboljšati pamćenje, a ima i važnu ulogu u oporavku mišića. No postoji velik broj mitova oko spavanja, a ovo su neki od njih, prenosi portal Popsugar.

Konzumiranje alkohola prije spavanja poboljšat će san

Alkohol zapravo utječe na moždani mehanizam koji regulira uspavanost i budnost.

"Ako se dobro ne naspavate, vaše tijelo će ispustiti adenozin, koji pojačava vašu potrebu za snom, a alkohol utječe na taj sustav ravnoteže. Iako ćete nakon konzumiranja alkohola možda prvih nekoliko sati spavati jako dobro, alkohol može dovesti do ranijeg buđenja", objasnila je Rebecca Robins, stručnjakinja za spavanje iz Langone Healtha u New Yorku.

Najbolje je spavati u toploj sobi

Stručnjaci se slažu da temperatura spavaće sobe utječe na kvalitetu i duljinu vašeg sna. Prema mnogobrojnim istraživanjima, idealna temperatura za spavanje je između 15 i 19 Celzijevih stupnjeva i ako se želite dobro spavati, termostat biste svaku večer trebali tako i namjestiti. 

Odraslim je osobama dovoljno pet ili čak i manje sati sna

"Dokazi jasno pokazuju da nam je potrebno najmanje sedam sati sna za optimalno zdravlje", kaže Robins. 

Američka akademija medicine spavanja i Društvo za istraživanje spavanja preporučuju odraslima da spavaju najmanje sedam sati po noći. Iako postoje neki preliminarni dokazi koji pokazuju da neki ljudi mogu dobro funkcionirati i s manje sati sna, stručnjaci upozoravaju da takve osobe imaju veću šansu za razvoj kardiovaskularnih bolesti.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara