Ove zdrave namirnice mogu biti iznimno opasne za zdravlje ako se jedu nepravilno

Ove zdrave namirnice mogu biti iznimno opasne za zdravlje ako se jedu nepravilno
Foto: 123RF

POSTOJE određene namirnice koje mogu biti vrlo opasne za zdravlje ako se jedu pogrešno. Čak i najzdravija hrana, poput meda, može imati smrtonosni učinak na zdravlje.

Ovo je popis 10 zdravih namirnica koje, ako niste oprezni, mogu biti opasne za vaše zdravlje, prenosi portal BrightSide.

1. Meso, perad i morski plodovi

Kada roštiljate meso, perad ili morsku hranu, zbog visoke temperature proteini u mesu se mijenjaju i postaju opasni za vaše zdravlje. Kako biste izbjegli zdravstvene rizike, meso pecite na nižoj temperaturi. U tom slučaju niska temperatura će smanjiti nakupljanje kancerogena u vašoj hrani.

Također biste trebali razmotriti mariniranje mesa, kao i često okretanje na roštilju. To može pomoći minimiziranju spojeva koji potiču rak.

2. Med

Možda to ne znate, ali med sadrži puno toksina.

Nakon što se med sakupi, prolazi proces pasterizacije kako bi se uklonili ti toksini. Međutim, jedenje nepasteriziranog meda može biti vrlo opasno za vaše zdravlje. Samo jedna čajna žličica nepasteriziranog meda ili meda koji nije pravilno pasteriziran može uzrokovati glavobolju, vrtoglavicu i povraćanje.

3. Bazga

Bazga je biljka koja ima brojne zdravstvene koristi i poprilično se često koristi u sokovima, džemovima, vinima i čajevima. Međutim, ono što niste znali o bazgi je da su njezine sjemenke i listovi otrovni i sadrže smrtonosne koncentracije glikozida, spoja koji proizvodi cijanid. Ako se ne koristi ispravno ili ako nije zrela za izradu džema ili vina, bazga može uzrokovati mučninu, izazivati ​​komu ili čak dovesti do smrti.

Srećom, otrovne tvari koje se nalaze u bazgi mogu se učinkovito ukloniti kuhanjem. Simptomi jela termički neobrađene bazge uključuju mučninu, povraćanje i proljev.

4. Krumpiri

Ako se krumpir ostavi u lošim uvjetima, poput vlažnog i svijetlog prostora, može pozeleniti i početi klijati. Ako krumpir pozeleni i počne klijati, toplo se preporučuje da ga bacite, pa čak i ako ste odrezali klice.

Ovakav krumpir može sadržavati otrov koji može dovesti do gastrointestinalnih problema poput povraćanja, bolova u trbuhu i proljeva.

5. Bademi

Postoje dvije različite vrste badema: slatki i gorki.

Gorki bademi sadrže relativno velike količine vodikovog cijanida, a jedenje samo pet do deset sirovih gorkih badema može uzrokovati probleme odraslima i može imati fatalne posljedice kod djece. Međutim, prerađeni gorki bademi i dalje se mogu jesti jer se sav taj vodikov cijanid izluči tijekom procesa rafiniranja. Ali ako idete u šumu i primijetite stablo badema, ne riskirajte i ne jedite njegove orašaste plodove.

6. Kruh

Iako je kruh hrana koja se redovito konzumira, neke vrste kruha mogu učiniti više štete nego koristi.

Pakirani bijeli kruh sadrži prerađeno brašno i aditive koji ga mogu učiniti nezdravim. Prehrana koja uključuje bijeli kruh često može uzrokovati pretilost, bolesti srca i dijabetes. Čak i integralni kruh može imati razne konzervanse, dodane šećere i sol koji su štetni za vaše zdravlje.

Preporučuje se da konzumirate kruh napravljen od proklijalih žitarica jer se lakše probavlja, a sadrži i više bjelančevina, vlakana, folata, vitamina C i drugih zdravih hranjivih sastojaka.

7. Indijski oraščići

Konzumiranje sirovih indijskih oraščića može imati smrtonosni utjecaj na zdravlje, posebno na one koji su alergični na otrovni bršljan.

U trgovini se mogu naći sirovi indijski oraščići, ali istina je da zapravo nisu sirovi. Oraščići se stavljaju pod paru kako bi se uklonila kemikalija urushiol, koja se također može naći u otrovnom bršljanu. Ako ste kojim slučajem vidjeli indijske oraščiće u prirodi, nemojte ni pomišljati da ih jedete. Čak i ako niste osjetljivi na otrovni bršljan, jedenje svega šake sirovih indijskih oraščića može ozbiljno narušiti vaše zdravlje.

8. Brazilski oraščići

Brazilski oraščići poznati su kao bogat izvor selena. Selen je od vitalnog značaja za zdravlje, ali preveliki unos može biti toksičan. Za odrasle se preporučuje svakodnevno unositi 50-70 mikrograma selena, a jedan brazilski oraščić može sadržavati 60 do 95 mikrograma selena.

Jedenje četiri ili pet brazilskih oraščića sigurno će prijeći prag selena kod odraslih i može dovesti do opijenosti. Simptomi predoziranja selenom uključuju poteškoće u pamćenju, probleme s probavom, umor i potencijalni gubitak kose.

9. Mlijeko

U svom prirodnom obliku mlijeko je mješavina vode, proteina, šećera, minerala i vitamina.

Iako mlijeko nudi goleme zdravstvene beneficije, postoje neki rizici kojih trebamo biti svjesni. Pijenje mlijeka u normalnim količinama je zdravo, ali preveliki unos može povećati rizik od razvoja ateroskleroze i kardiovaskularnih bolesti.

10. Školjke

Školjke su odličan dodatak zdravoj prehrani jer su bogate proteinima, omega-3 masnim kiselinama, dobrim mastima i mnogim mineralima poput magnezija, cinka, željeza i bakra.

Sve ove zdrave i hranjive tvari su od velike koristi vašem tijelu. Ipak, školjke mogu biti jedna od najtežih namirnica za pravilno kuhanje i ako ostanu sirove mogu sadržavati onečišćenja koja su opasna za vaše zdravlje.

Školjke su također izuzetno osjetljive i mogu se vrlo lako pokvariti. Njihova konzumacija može dovesti do bakterijskih infekcija i trovanja hranom. Dakle, vrlo je važno obratiti posebnu pažnju kada jedete školjke, a jedite ih samo ako ste 100% sigurni da su svježe i dobro kuhane.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara