Ovo su najprljavije stvari u teretani, a neke koristite i vi

Ovo su najprljavije stvari u teretani, a neke koristite i vi
Foto: 123RF

REDOVITO idete u teretanu kako biste bili zdravi i jaki, ali jeste li znali da se ondje možete zaraziti opasnim bacilima?

Norovirus, koji uzrokuje bol u želucu, povraćanje i proljev, može preživjeti mjesec dana na površini sprava za vježbanje. Gljivice odgovorne za infekcije stopala množe se pod tušem, a u svlačionici vrebaju mikrobi poput MRSA-e, bakterije otporne na antibiotike koja može dovesti do opasnih infekcija kože.

Stručnjaci su otkrili najopasnije zone.

Utezi, sprave, lopte za vježbanje

Budući da ih puno ljudi koristi, ova oprema obiluje bakterijama i virusima iz teretane koji mogu dovesti do prehlade i drugih infekcija.

"Našao sam čak i MRSA-u na kugli za vježbanje u teretani", kaže klinički profesor mikrobiologije i patologije Phillip Tierno Jr. koji je ujedno i autor knjige Tajni život bacila (The Secret Life of Germs).

Kako ostati siguran od tih mikroba u teretani?

"To možda nije standardni protokol teretane, ali obrišite svoje utege i sprave prije i nakon uporabe. Možda je najjednostavnija opcija da nanosite antibakterijski gel i utrljate ga na ruke prije i poslije vježbanja. No temeljito pranje ruku nakon svakog dizanja utega bio bi najbolji način zaštite", savjetuje.

Podloga za jogu

Dok se istežete, pripremate se za iduću joga pozu ili sudjelujete u grupnom treningu, mogli biste ležati u jatu mikroba koji mogu prouzročiti infekcije kože, atletsko stopalo, prehladu, gripu i hepatitis A.

Kontakt s prljavim prostirkama za jogu potencijalno može uzrokovati sve, a najčešće gljivice na noktima, kaže liječnik David A. Greuner koji na popis također dodaje MRSA-u (tešku infekciju stafilom), pa čak i herpes.

"Na sreću, dovoljno je temeljito brisanje antibakterijskom maramicom", napominje dr. Greuner.

Ako se želite dodatno zaštititi, ponesite svoju prostirku i ne dijelite je. Nakon svake upotrebe očistite prostirku maramicom na bazi izbjeljivača ili 60-postotnim alkoholnim dezinficijensom i ostavite je da se osuši na zraku. To treba učiniti prije i poslije vježbanja čak i ako koristite vlastitu prostirku za jogu jer možete pokupiti klice s poda. Svakako se istuširajte i operite odjeću za vježbanje odmah nakon treninga.

Sjedala za bicikle

Studija iz 2015. objavljena u časopisu Sexual Health, otkrila je da je HPV (humani papiloma virus, odgovoran za genitalne bradavice i rak grlića maternice) pronađen čak i kod žena koje su bile djevice, a koje su ga pokupile baš na mjestima poput sjedala za bicikle. Međutim, puno je vjerojatnije da ćete uhvatiti prehladu s prljavog sobnog bicikla nego HPV.

Ispada da stvarni rizik leži u upravljaču, a ne u sjedalu: "Više patogena prenosi se dodirom ruku, a prljave ručke na biciklu najvjerojatniji su način prijenosa bacila", kaže Jennifer Stagg.

Svlačionica i tuš

"Znojna, vlažna svlačionica savršena je petrijeva zdjelica za gadne napasnike kao što su stafilokok, streptokok i MRSA", kaže Tierno, a kabina za tuširanje u teretani prožeta je gljivicama i organizmima koji mogu izazvati infekcije poput atletskog stopala, dermatitisa i bradavica.

Opasnost počinje od tla. Obućom se unose fekalije u kojima se nalaze organizmi koji vam mogu prenijeti gripu i hepatitis A.

Saune su također potencijalno problematične: "Poznato je da šire razne infekcije. Naša koža omekšava kada je izložena vrućini čineći nas daleko sklonijima prijenosu zaraze", upozorava dr. Greuner. I prije nego što goli sjednete na klupu u sauni, razmislite o ovome - Tiernove studije otkrile su na njima tragove vaginalnog kvasca.

Čim uđete u svlačionicu, navucite papuče i ne skidajte ih. Bose noge su veliko NE u svlačionici, kako pod tušem, tako i izvan njega. Ako koristite saunu ili parnu sobu, sjednite na ručnik i obavezno se nakon toga istuširajte. Ako možete pričekati, istuširajte se kod kuće, savjetuje Tierno. 

Borba protiv mikroba u teretani

Pokrijte sve posjekline ili puknutu kožu flasterom ili zavojem prije nego što odete u teretanu.

Operite ruke prije i poslije vježbanja.

Obrišite strojeve prije i nakon upotrebe.

Ponesite sa sobom svoju bocu vode, ručnike i prostirku za vježbanje.

Nikad ne dijelite ručnik.

Ne sjedajte goli na klupu svlačionice.

U svlačionici i pod tušem uvijek nosite papuče.

Nemojte se brijati neposredno prije odlaska u teretanu.

Kad god je moguće, tuširajte se kod kuće nakon treninga.

Prljavu odjeću i tenisice čuvajte u zasebnim odjeljcima torbe i stavite znojne stvari u plastičnu vrećicu.

Obrišite torbu za teretanu dezinfekcijskim sprejem i operite odjeću za vježbanje nakon svake uporabe.

Tjedno pregledajte svoju kožu. Ako pronađete bolnu crvenu mrlju ili kvrgu, posjetite doktora. To bi mogla biti MRSA infekcija koju odmah treba liječiti.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara