Na japanske krokete od govedine Kobe čeka se 30 godina
AKO NARUČITE kutiju smrznutih kroketa od govedine Kobe iz Asahiye, obiteljske mesnice u gradu Takasagu u zapadnoj japanskoj prefekturi Hyogo, proći će 30 godina prije nego što primite narudžbu. Nije pogreška. Trideset. Godina.
Osnovana 1926. godine, Asahiya je desetljećima prodavala mesne proizvode iz prefekture Hyogo - uključujući govedinu Kobe - prije nego što je u godinama nakon Drugog svjetskog rata ponudila goveđe krokete. Ali tek su početkom 2000-ih ove okruglice od krumpira i govedine pržene u dubokom ulju postale internetska senzacija, što je rezultiralo nevjerojatno dugim čekanjem s kojim se kupci sada suočavaju.
Vrlo traženi "Extreme Croquettes" jedna su od četiri vrste goveđih kroketa Kobe dostupnih u Asahiyi. Ne možete čekati tri desetljeća? Na Premier Kobe Beef Croquettes trenutačno se čeka četiri godine.
"Počeli smo prodavati svoje proizvode preko online trgovine 1999. godine. Tada smo nudili Extreme Croquettes na probu", objašnjava Shigeru Nitta, treća generacija vlasnika Asahiye. Odrastajući u Hyogu, Nitta je odmalena posjećivao lokalne rančeve i aukcije govedine sa svojim ocem.
Trgovinu je preuzeo od oca 1994. godine, kada je imao 30 godina
Nakon što je nekoliko godina eksperimentirao s e-trgovinom, shvatio je da kupci oklijevaju platiti pozamašnu svotu za vrhunsku govedinu online.
"Prodavali smo Extreme Croquettes po cijeni od 1.8 dolara po komadu... Samo govedina u njima košta oko 2.7 dolara po komadu", kaže Nitta za CNN i nastavlja: "Napravili smo pristupačne i ukusne krokete koji demonstriraju koncept naše trgovine da kupci uživaju u kroketima, a zatim se nadaju da će moći kupiti našu govedinu Kobe nakon kušanja." Kako bi se ograničio početni financijski gubitak, Asahiya je svaki tjedan proizvodila samo 200 kroketa u vlastitoj kuhinji pokraj trgovine.
"Prodajemo govedinu koju uzgajaju ljudi koje poznajemo. Naša trgovina prodaje samo meso proizvedeno u prefekturi Hyogo, bilo da se radi o govedini Kobe, svinjetini Kobe ili piletini Tajima. To je tradicija trgovine još od prije nego što sam postao vlasnik", kaže Nitta.
Nittin djed običavao je odlaziti u Sandu, još jedno područje poznato po uzgoju govedine Wagyu u Hyogu, biciklom s kolicima kako bi sam preuzeo proizvode.
"Od tog doba naša je trgovina bila povezana s lokalnim proizvođačima govedine, tako da ih nismo morali nabavljati izvan prefekture", dodaje Nitta.
Niska cijena Extreme Croquettesa u suprotnosti je s kvalitetom sastojaka
Rade se svakodnevno svježe bez konzervansa. Sastojci uključuju govedinu Kobe trogodišnje krave rangirane ocjenom A5 i krumpire s lokalnog ranča. Nitta kaže da je potaknuo ranč da koristi kravlje gnojivo za uzgoj krumpira. Stabljikama krumpira zatim će se hraniti krave, stvarajući ciklus.
Na kraju je njegov jedinstveni koncept privukao pozornost mještana i medija. Kada je ranih 2000-ih objavljen prvi izvještaj o Asahiyinim kroketima, njihova je popularnost naglo porasla.
"Prestali smo ih prodavati 2016. jer se vrijeme čekanja produžilo na više od 14 godina. Razmišljali smo o zaustavljanju narudžbi, ali primili smo mnogo poziva koji su tražili da ih nastavimo prodavati", kaže Nitta za CNN. Asahiya je nastavila primati narudžbe za ove krokete 2017. godine, ali je podigla cijenu.
"Tada smo podigli cijenu na 3.7 dolara. Ali otkako je počeo izvoz govedine Kobe, cijene su se udvostručile, pa se činjenica da proizvodnja kroketa stvara deficit nije promijenila", objašnjava Nitta.
Proizvodnja je povećana s 200 kroketa tjedno na 200 kroketa dnevno
"Extreme Croquettes postali su mnogo popularniji od drugih proizvoda", kaže Nitta, smijući se svojoj poslovnoj ideji koja stvara gubitak.
"Kažu nam da bismo trebali zaposliti više ljudi i brže raditi krokete, ali mislim da nema vlasnika trgovine koji će zaposliti ljude i proizvoditi više da bi napravio veći deficit... Žao mi je što čekaju. Ja želim raditi krokete brže, ali ako to učinim, trgovina će bankrotirati."
Srećom, Nitta kaže da otprilike polovica ljudi koji probaju krokete na kraju naruči govedinu Kobe, tako da je to dobra marketinška strategija. Svaka kutija Extreme Croquettesa, koja uključuje pet komada, prodaje se za 18.40 dolara. Trgovina šalje redovite biltene kupcima dok čekaju, ažurirajući ih o najnovijoj procjeni isporuke. Tjedan dana prije datuma isporuke trgovina će još jednom potvrditi isporuku strpljivim kupcima.
"Naravno, neki će ljudi promijeniti svoje adrese e-pošte. Takve izravno zovemo i javljamo im datum isporuke. Oni mogu sami promijeniti svoju adresu putem naše web stranice", kaže Nitta.
Kupci koji ovih dana dobivaju krokete, naručili su ih prije otprilike 10 godina
Imati 30-godišnju listu čekanja za neprofitabilne narudžbe koje treba ispuniti može biti stresno, pogotovo jer cijene govedine Kobe i radne snage nastavljaju rasti. Ali nešto važnije ohrabrilo je Nittu da nastavi.
"Kad sam počeo prodavati krokete na internetu, dobio sam mnogo narudžbi s udaljenih otoka. Većina njih je čula za govedinu Kobe na televiziji, ali ih nikada nisu jeli jer bi morali ići u gradove da je probaju. Zato sam nastavio nuditi krokete na probu i dobivao više narudžbi za govedinu Kobe ako su im se kroketi svidjeli, pa me nije bilo briga hoće li biti gubitka", govori Nitta. Jedan od najupečatljivijih trenutaka bio je kada su dobili narudžbu od pacijenta oboljelog od raka koji je trebao ići na operaciju dok je čekao svoje Extreme Croquette.
"Čuo sam da su naši kroketi bili motivacija pacijenta da ide na operaciju. To me najviše iznenadilo", kaže Nitta.
Pacijent je preživio i od tada se više puta naručivao
Nitta je primio poziv od pacijenta koji mu je rekao kako se nada da će dugo poživjeti u zdravlju nakon što je probao njegove krokete.
"Još se toga sjećam. Bio sam dirnut komentarom", kaže Nitta. Dopuštajući većem broju ljudi da uživaju u govedini Kobe, nada se da će slava ovih kroketa pomoći u promicanju lokalne industrije.
"Zahvalan sam. Postavši slavan, mislim da mogu pomoći cijeloj industriji, ne samo svojoj trgovini, tako što ću potaknuti ljude koji nisu bili zainteresirani za govedinu Kobe da se zainteresiraju. Želim da što više ljudi jede govedinu Kobe, ne samo iz moje trgovine", kaže Nitta. Asahiya sada ima dvije lokacije, njihovu prvu trgovinu u Takasagu i trgovinu u gradu Kobeu.
Njegovi smrznuti goveđi kroketi isporučuju se samo u Japanu
Iako Asahiya primarno posluje kao mesnica, Nitta kaže da putnici mogu posjetiti njihovu trgovinu u Kobeu, gdje prodaju dvije vrste grickalica za van, zvanih "Tor Road" i "Kitanozaka" kroketi, nazvani po obližnjim ulicama.
Kitanozaka koristi nemasnu govedinu i ima cijenu od 2.5 dolara po komadu. Tor Road koristi juneći hrbat i vratinu, a košta 3.1 dolar.
"Meso leži 40 dana, a krumpiri mjesec dana kako bi bili slađi", kaže Nitta. Što se tiče budućnosti, 58-godišnji vlasnik kaže da razmišljaju o proširenju: "Želio bih napraviti mali prostor gdje ljudi mogu jesti. Naša trgovina u Kobeu je turistička atrakcija. Ali ako postane restoran, susjedni restorani mogli bi biti nezadovoljni jer i njima dobavljamo meso."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati