2008. Geneva: Rat na neutralnom terenu

SEZONA europskih sajmova već tradicionalno počinje Ženevom, jedinim salonom automobila koji se odigrava na neutralnom terenu. Vrata su otvorena i svi su pozvani - vrijeme je za paradu luksuza i postavljanja trendova za novu sezonu.

>> Detaljan pregled ženevskog salona pogledajte samo na Index-ovoj temi.

Svi pokazatelji govore kako će 78. po redu izdanje ženevskog auto-salona brojem premijera i posjetom zasjeniti prošlogodišnje izdanje koje je, primjera radi, pohodilo više novinara no što neki regionalni sajmovi imaju posjetitelja.

Kad je Ženeva u pitanju, recesiji nema traga, atmosfera je idilična, a potrošački kodeksi na visini. Preko 250 izlagača će kroz narednih jedanaest dana na što bolji način prezentirati svoje novitete i tako si osigurati nove kupce, ako ne izravno, onda posredno putem brojnih novinarskih članaka koji će još tjednima puniti medije.

Na gotovo 80.000 kvadrata Ženeva donosi najvažnije novitete u tekućoj godini, ali i najavljuje neke nove trendove. Naime, švicarski sajam je za razliku od ostalih europskih manifestacija blagonaklon prema studijama, kako tehnološkim tako i dizajnerskim.

Svoje izloške imaju apsolutno sve talijanske dizajnerske kuće iz mainstreama, a njima su se pridružili Nijemci i Britanci., No, opet je titulu najzabavnijeg uzeo domaći Rinspeed, koji je nakon tri desetljeća učinio san stvarnim. sQuba je prvi automobil spreman za podvodnu plovidbu i ujedno jedino prijevozno sredstvo koje kombinira tri tipa propulzije: kotač, brodski vijak i mlazni pogon.

Prošle godine je novi Twingo bio najvažnija premijera među minijima, a ove godine pravu zvijezdu moramo tražiti na stepenici više, zaboravimo li na trenutak malenu Toyotu i Abarth verziju Fiata 500.

Naravno, radi se o novoj Fiesti, Fordovom globalnom modelu temeljenom na atraktivnoj studiji Verve. Od velikoserijskih proizvoda tu su još trovratne izvedbe Chevroletova Avea i Mazde 2. Na pola puta je Sandero, nova nada brzo rastuće rumunjske kompanije. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još zanimljivije je u segmentu kompaktnih modela. Sama činjenica da je Lancia vratila Deltu govori dovoljno sama za sebe. Iako pomalo razočaravajući, tu je VW Scirocco, koji se na scenu vraća nakon godina izbivanja. Nije na odmet reći kako Peugeotova 308-ica dobiva novu izvedbu, najprostranijeg karavana u segmentu.

Vruće novosti u srednjoj klasi osigurala je Honda i novi Accord, a u stopu je prati Citroen s karavanskim C5, Audi s Avant izvedbom nedavno pristiglog A4 te Mercedes s kompaktnim CLC-om. Poklonici Škode dolaze na svoje, novi Superb je spreman zadovoljiti sve koji cijene komfor i kvalitetu.

Velika iznenađenja ostala su rezervirana za terence. Koliko god se željeli prikazati kao ekološki svjesne tvrtke, brojne tvrtke ne mogu odoljeti pred porastom potražnje za modernim crossoverima i kompaktnim SUV-ovima. Renault konačno predstavlja svoj prvi SUV model, Koleosa, dok Toyota vraća trovratnu izvedbu urbanog terenca. Tu je i Ford s Kugom, dok iz premium svijeta dolaze Volvo XC60, Nissan Murano i apsolutni vladar - beskompromisni Audi Q7 s V12 TDI motorom snažnim 500 KS.

Osim terenaca, jako dobro su zastupljene sportske izvedbe. Novosti su posvuda, od minijaturnih Twinga Renaultsport i Abarth 500-ice, preko Peugeota 308 GT, pa sve do automobila snova. Ovdje osobni afiniteti nisu važni jer svi izloženi automobili dijele samo jednu slabu točku - cijenu.

 Dovoljno je reći da Koenigsegg svoje Edition izvedbe cijenom i svime ostalim izjednačava s Veyronom, odnosno traži otprilike pet puta više od netom osvježenog Lamborghinijevog Gallarda. O malim ekskluzivnim manufakturama da i ne govorimo. Ovo poglavlje završit ćemo jedinim plemenitim novitetom, Rolls Royce Phantom Coupe nudi pet metara čistog luksuza, i to po cijeni od gotovo pola milijuna eura.

Na hibride ovaj put nećemo trošiti previše riječi. Reći ćemo samo kako je ekologija u prvom planu. Dizajn je pak stvar osobnog ukusa, ali u svakom slučaju brojni su automobili koje vrijedi vidjeti.

U Ženevu se oduvijek isplatilo otići, a niti ova godina nije izuzetak. Mi ćemo samo za kraj reći kako će Vas ovaj izlet stajati oko 400 eura po osobi ukoliko se odlučite za avionski prijevoz, odnosno oko 300 eura po automobilu, s uračunatim gorivom i cestarinama. Cijena karte za odrasle je 14 CHF, odnosno oko 65 kn.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara