Valentinovo je pred vratima - podaj se, ženo!

Valentinovo je pred vratima - podaj se, ženo!

Ilustracija: Shutterstock

OSJEĆATE li se spremnim za sve što Dan zaljubljenih nosi? Strepite li od reakcija vaše voljene kada ugleda dar koji ste joj kupili? Razmišljate li o možebitnoj prosidbi na nekom od mnogobrojnih koncerata koje će metiljavi eksploatatori sentimentalnosti upriličiti na taj dan? Osjećate li nalet ljubavi koji struji vašim tijelom poput divlje rijeke strasti? Brojite li sekunde do dana kada će se vaša ljubav rasplamsati, zasjati poput milijun krijesnica u noći bez Mjeseca, a vaša tijela postati jedno u eksploziji žudnje koja će odzvanjati eonima?

Ukratko, imate li novaca?

Kupi i dobit ćeš

Ako to niste čuli već milijun puta dosad, Valentinovo je praznik na koji darove mijenjamo za seks, a ako ne želite večer provesti gledajući desnicu kojoj manijakalno tepate: "Noćas me čvrsto drži i ne puštaj me do samog kraja", bolje vam je da odriješite kesu. Naime, ako je vjerovati reklamama, a ne postoji razlog da im ne vjerujemo, Valentinovo je Dan transakcija.

Neovisno o tome radilo se o reklamama koje vam žele sugerirati kupnju donjeg rublja, nakita ili čokolade, ovaj se uzorak neprestano ponavlja.


Zbacimo li maske uljuđenosti, poruka koja se muškarcima šalje ovim reklamama vrlo je jasna i u kratkim crtama kaže: "Kupi i dobit ćeš". I to ne bi bio problem da je riječ o nečem što je u tabloidima provalila neka od dežurnih hrvatskih sponzoruša koja još jednom neuspješno pokušava racionalizirati prodaju dupeta za torbicu. I nije problem samo konzumerizam, koji iznad ovog praznika zaljubljenih sjaji kao Mjesec na koji svaki pas laje, daleko je zanimljiviji detalj na koji malo tko obraća pažnju, a prisutan je u velikom broju reklama.

Ruf mich an

Žene u svim tim reklamama jednostavno pršte od seksipila i molećivim glasom žicaju gaćice, a zauzvrat vam garantiraju nezaboravnu noć i robno-ljubavnu razmjenu. Nešto je tužnije kada vam seks nude za bombonijeru, ali poruka je u načelu ista: "Tko plati, jebat će".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Da se ne radi o reklami za Victoria's Secret, pomislili biste da vam se s TV-a obraćaju "ruf mich an" gospođe koje vas napaljeno pozivaju da okrenete njihov broj i zaboravite činjenicu da pričate s nezainteresiranom studenticom ili nezaposlenom ženom koja se ovakvim budalaštinama ne bi niti bavila da tržište rada nudi druge opcije.


I naravno da je u samoj srži riječ o prazniku koji je s vremenom postao oružje onih koji vam žele podvaliti svoje "romantične" proizvode i naravno da biste svoju partnericu trebali voljeti svaki dan, a ne samo na Dan zaljubljenih, ali to uopće nije upitno. Radi se, kako je to jednom prilikom rekao Bill Maher, o "programu zamjene darova za pušenje". Žene, obucite svoje crveno donje rublje, uredite se i ako se kući vrati s ogrlicom ili buketom cvijeća - kleknite i zahvalite mu.

Kupovati znači voljeti


U slučajevima kada pored sebe imate gorljive anti-kapitaliste koji preziru komercijalizaciju i kolutaju očima na sam spomen Valentinova, trebale bi se pomiriti s činjenicom da je riječ o, uvjeravaju nas reklame, muškarcu koji vas ne zaslužuje.

Dakle, radi se o pomalo uznemirujućoj poruci koju "valentinovske reklame" šalju. Dopustite li im da vas svojim neiskrenim sentimentalnim bljuvotinama uče kako voljeti, vrlo ćete se brzo naći na zbunjujućem terenu na kojem kupovati znači voljeti, darivati znači brinuti, a trošiti znači... "Trošiti" se.

Reklame su zajeban teren jer u njima dabrovi prodaju četkice za zube, bankari pričaju o obiteljskim vrijednostima, a Coca-Cola je kamen temeljac svakog zdravog obroka. Problem je u tomu što jedan velik dio nas vjeruje u te erupcije budalaština.


Ljubav zapravo

Ipak, ne treba ovom danu pridavati poseban značaj jer tako je i ostatak godine. Seks prodaje, seks se prodaje i nije bitno radi li se o Danu zaljubljenih ili rođenju Isusa, marketinški će se stručnjaci potruditi da zaigraju na kartu niskih strasti i podvale vam ono što vam žele podvaliti. Jedino je pitanje koliko ste skloni živjeti prema naputcima ljudi čiji je smisao postojanja eksploatirati ljudske emocije u svrhu zarade.

No, nitko ne želi drkati na Valentinovo pa se svi u određenoj mjeri pokoravamo ustaljenim pravilima i na neki način, makar i simbolično, obilježavamo ovaj dan. Plaćamo večere, kupujemo cvijeće, čokolade, a ako niste prosječni Hrvat, i poneki par naušnica ili donje rublje koje nije kupljeno u Konzumu i ne dolazi iz Bugarske.

I na kraju dana, svijet nastavlja funkcionirati kao i obično. On voli nju, ona voli njega, a zamjena seksa za darove već odavno ima svoje ime. Osim na Valentinovo. U reklamama. Tada to zovemo ljubav.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara