Hrvatska premijera: Alfa Romeo MiTo i Lancia Delta
HRVATSKI zastupnika Fiata za Hrvatsku, tvrtka Autocommerce u novu sezonu ulazi uz (još) dva atraktivna noviteta. Hrvatskoj javnosti predstavljaju se Alfa Romeo MiTo i Lancia Delta, najatraktivniji talijanski modeli u novijoj povijesti.
Prvi primjerci stigli su u salone, a zastupnik je s današnjim danom započeo prodaju.
Alfa Romeo MiTo
Kad smo prilikom premijere sportske 8C Competizione konstatirali kako više ništa neće biti kao prije mislili smo upravo na ovo, ponovni procvat Alfinog duha punog strasti prema vožnji potajno se nadajući kako će se to prenijeti i na standardnu Alfinu postavu. Tako i bi, stigao je MiTo, prvi Alfin model u potpunosti podređen tzv. C.A.S.T. logici koja koristi sinergiju četiriju vrijednosti - hrabrosti, agilnosti, senzualnosti i tehnologije. Nošen strahovitom marketinškom kampanjom MiTo je osuđen na uspjeh. Iako će zli dusi reći kako se radi o vješto prepakiranom Grande Puntu, oni zlobniji čak će spominjati i Corsu, realnost je kudikamo drugačija.
MiTo je doista poseban auto, barem u dizajnerskom smislu. Nabijen emocijama, ovaj model prosječnom kupcu približava emotivnost jednog 8C Competizione čineći ga možda najoriginalnijim kompaktom na tržištu.
Ne ulazeći dalje u njegove estetske kvalitete dostojne epiteta nosioca talijanskog stila prelazimo na konkretne vrijednosti. Sa svega četiri metra duljine MiTo ne dolazi kao zamjena na 147-icu, već je to potpuno novi model koji se obraća mlađoj populaciji ili pak okorjelim Alfistima u potrazi za drugim ili trećim automobilom u ponudi.
A njih očekuje ponuda koju čini tri motora, dva s turbo predznakom (1.4/155 KS, 1.6JTD/120 KS) i ulazni 1.4/78 KS namijenjen "početnicima". Osnovnu ponudu čine dvije razine opreme, Progression i Distinctive, čemu valja pridodati nebrojene mogućnosti individualizacije.
Potonje ne obuhvaćaju samo opremu za komfor i standardne dodatke već kao u slučaju najmanjeg trendsetera Fiata 500 uključuju brojne dekorativne elemente. Početna cijena za osnovni MiTo je 136.080 kn.
>> Baza automobila: Alfa Romeo MiTo
Lancia Delta
Gotovo tri desetljeća nakon predstavljanja prve generacije Delte, rally legende, na scenu stiže treća generacija najpopularnije Lancie.
Prva generacija proizvodila se od 1979. do 1994. godine i za to vrijeme proizvedeno je gotovo pola milijuna jedinica. Bitno je reći kako je isti taj model u periodu od 1987. do 1992. godine osvojio čak šest svjetskih naslova u rallyu.
Modernija, ali osjetno manje uspješna druga generacija proizvodila se do kraja prošlog tisućljeća. Osam godina kasnije na scenu dolazi danas aktualna, treća po redu generacija modela i kao nikad prije predstavlja pravo osvježenje u segmentu.
Iz temelja promijenih nazora nova Delta se sada obraća poput ostatka game kupcima željnim stila. Visoka elegancija je ono što najviše privlači poglede, ali i čini razliku u odnosu na sveukupnu konkurenciju.
Izuzetna elegancija vanjštine potencirana je dvobojnom karoserijom, ali i brojnim originalnim rješenjima. Dinamičan prednji kraj s naglašenim svjetlima kapljičastog oblika skladno prelazi u elegantnu bočnu siluetu stapajući se preko izražene bočne linije s jednako dojmljivim stražnjim krajem.
Unutrašnjost je također vrlo elegantna. Skladno osmišljen interijer odiše pozitivnom atmosferom i obiljem prostora. Sofisticirani detalji, bogata oprema i kvalitetni materijali glavni su razlozi privlačnosti Deltine kabine.
Udobnost je na prvom mjestu, dok dozu praktičnosti daje uzdužno pomična stražnja klupa putem koje kapacitet prtljažnika varira od 380 do 465 litara. Osjetno veća od moguće konkurencije, nova Lancia se može podičiti i sa 2.700 mm razmaka između osovina - još jedna garancija odličnog komfora.
Gamu motora čine tri benzinska i tri dizel motora, od toga tri potpuno nova. Benzinsku ponudu čine 1.4 T-JET sa 120 i 150 KS, oba s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.
Do dolaska 1.8 Di Twin Turbo jedinice sa 200 KS u prvom planu ostaju dizelaši, Multijeti 1.6 sa 120 KS i 2.0 sa 165 KS, te 190 KS snažan 1.9 Twin Turbo MultiJet rezerviran za top izvedbu.
Odlične vozne osobine nadopunjene su odgovarajućim podešenjem podvozja. To čak uključuje i elektronički regulirane amortizere koji se prilagođavaju podlozi i načinu vožnje. Jedno je sigurno, a to je da Lancia ne oskudijeva u ponudi opreme, kako aspekta sigurnosti, tako i komfora.
Lancia Delta na hrvatskom tržištu starta cijenom od 139.815 kn i penje se sve do 207.930 kn koliko je potrebno izdvojiti za izvedbu s najsnažnijim dizelašem i najbogatijim paketom opreme. Recimo i kako ponudu čini deset izvedbi koje kombiniraju pet motora i tri razine opreme.
>> Baza automobila: Lancia Delta
Tekst: M.N.
Foto: D.N, Fiat
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati