Još jedna bruka Mercedesa

POSLJEDNJA vijest za koju je zaslužan Mercedes još jednom dokazuje onu staru da su u laži kratke noge. Nakon što je prezentacija radarski upravljanih kočnica na novoj S klasi završila fijaskom, u javnost je procurila vijest da je uzrok iste Mercedesov pokušaj da lažira cijeli test i tako zavara javnost.

Sve je počelo 11. studenog za kada je zakazano snimanje simulacije tijekom koje bi se prikazala superiornost radarski navođenih S klasa, odnosno njihovog sustava kočenja. U DaimlerChryslerovu halu dopremljena su tri primjerka nove S-klase, svi opremljeni radarskom nadzorom objedinjenim u Distronic Plus i BAS sustavima.

Na prezentaciji se trebalo prikazati kako se ponaša automobil opremljen "pametnim" sigurnosnim sustavom. Tri automobila će vozit u koloni i kad jedan uspori, ostala dva će, nakon što radar uoči prepreku ispred sebe, također usporiti i po potrebi stati.

Time bi se trebalo dokazati da S-klasa može bezbrižno krstariti utocestom, a da će eventualna nesmotrenost vozača biti ispravljena od prije spomenutih sustava.

Test je završio na najgori mogući način. Skupocjeni Mercedesi su se zabili jedan u drugoga. Prvi je automobil zakočio, a drugi i treći nastavili vožnju sve do nailaska na zadnji dio vozila ispred sebe. Skupocjeni sustav je jednostavno zakazao, a gledatelji Stern TV-a mogli su uživati u jedinstvenom lančanom sudaru.

Iz Mercedesa je ubrzo stiglo objašnjenje kako je čelična konstrukcija hale ometala radarski sustav Mercedesove S-klase. Osim što se svatko može s pravom pitati koliko je onda cijeli taj sustav fukcionalan odnosno siguran, puno teže padaju optužbe kako je cijeli test trebao biti namješten.

Naime, Mercedesovi stručnjaci su i prije samog provođenja testa upozorili voditelja prezentacije, novinara AutoBild-a Michaela Spechta, da će metalna konstrukcija ometati radar i time dovesti u pitanje uspjeh prezentacije. Stoga je pao dogovor da se simulira automatsko kočenje za potrebe reportaže.

Da budemo precizniji, Mercedesovi čelnici pristali su sudjelovati u podvali i dodatno se osigurali pločama postavljenim na putanju vozila kojom bi vozaču signalizirali pravovremeno zaustavljanje vozila.

Nepoznato je ostalo je li se ovjes S-klase pokazao toliko dobrim da je odlično apsorbirao umjetnu neravninu, ili vozač namjerno nije pritisnuo kočnicu. Naime, Sprecht je trebao u trenutku prelaska automobila preko neravnine pritisnuti kočnicu, što očito nije učinio. Zato mu je u konačnici uručen i otkaz.

U svakom slučaju, automobili su se razbili, a Mercedes je postao bogatiji za još jednu senzaciju. Nažalost negativnu, koja bi se mogla odraziti na njegovo poslovanje.

I za kraj recimo da sustav (koji je zakazao) Distronic Plus ne dolazi serijski, već je potrebno izdvojiti dodatnih 2.700 eura. Prema službenom izviješću, u sprezi s BAS-om, ove komponente smanjuju vjerojatnost prometne nezgode za 75 %.

>> Video zapis sporne prezentacije možete vidjeti ovdje.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara