Lexus LS 600h: Glasnik novih vremena
LEXUS će u Parizu na predstojećem salonu automobile predstaviti prvu na svijetu limuzinu s hibridnom propulzijom i pogonom na sve kotače. Minimalni negativni utjecaj na okoliš i vrhunski luksuz Lexus je uspio svesti pod zajednički nazivnik - LS 600 h.
LS 600h je treći model koji se nudi s posljednjom generacijom hibridnog pogona koji u ovom slučaju nosi ime Lexus Hybrid Drive. Kombinacija benzinskog 5.0 V8 motora i snažnih elektromotora daje 330 kW/450 KS maksimalne snage pružajući Lexusovom modelu performanse rasnih V12 rivala. Pritom je potrošnja s prosječnih 9,5 l/100 km najmanja u segmentu, kao i emisija ugljičnog dioksida (ispod 220 g/km).
Priča za sebe je tzv. L ili "Long" izvedba s 12 cm duljim međuosovinskim razmakom. U tom slučaju više ne vrijede usporedbe tipa komfora na razini dnevnog boravka i slično. Uostalom tko se može pohvaliti da ima fotelje s regulacijom naslona i masažom, i to u prostoru čija klimatizacija prati tjelesnu temperaturu stanara odnosno putnika? A sve to Lexusova krstarica nudi i pritom svojeg vlasnika odvodi spokojno do odredišta.
Vratimo se samom automobilu. Dakle, hibridni pogon objedinjuje i pogon na sve kotače s potpuno automatiziranim sustavom raspodjele snage. U skladu je i mjenjač, potpuno nova E-CVT automatika s kontinuiranom promjenom prijenosa.
LS 600 h je treći hibridni model u 17-godišnjoj povijesti tvrtke. Pored modela RX 400 h (200 kW/272 KS, 8,1 l/100 km) koji je pokrenuo revoluciju u segmentu vrhunskih SUV vozila nudeći jedinstvenu kombinaciju visokih performansi i niske potrošnje goriva tu je i GS 450h - prva na svijetu limuzina visokih performansi s Lexus Hybrid Drive sustavom.
I to nije sve
Osim novosti u području pogona Lexus ide korak dalje i na polju sigurnosti. Kao što smo već prije rekli, Lexus LS 460 će biti prvi model opremljen novim sustavom predviđanja sudara.
On uključuje AODS (Advanced Obstacle Detection System) sustav detekcije prepreka na cesti radarskim snopom, ESA (Emergency Steering Assist) sustav pomoći pri nagloj promjeni smjera kretanja, te DMS (Driver Monitoring System), prvi u svijetu sustav upozorenja vozača o mogućnosti prometne nezgode.
Potonji je posebno zanimljiv jer kamera ugrađena ispred vozača prati pokrete glave vozača i udaljenost iste od početne pozicije snimljene pri startu vozila. U slučaju da vozač ne gleda naprijed, ukoliko radar detektira prepreku na cestu sustav upozorava vozača i lagano aktivira kočnice. Ako vozač i dalje ne reagira, faza kočenja počinje punim intenzitetom, a vozač se priprema za udarac pritezanjem pojasa.
Osim toga, tu je i sustav sprečavanja ozljede glave vozača pri udarcu odostraga. U tu je svrhu u stražnji branik ugrađen radar koji prati stanje iza automobila, kako pri parkiranju tako i u samoj vožnji.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati