Weber: Nije ljepotan, al´ ide preko 400 km/h

IAKO je Švicarska nominalno neutralna i kad je u pitanju autoindustrija, iz ove zemlje nerijetko dolaze automobili za pamćenje. Nakon Rinspeedovih nekonvencionalnih uradaka na redu je Weber i njegov bolid spreman da pojuri preko 400 km/h, sve do titule najbržeg na svijetu.

Tako barem tvrdi proizvođač, koji se previše ne opterećuje trenutnom situacijom prema kojoj je Guinness potvrdio SSC Ultimate Aero TT najbržim na svijetu. Tu je titulu američki bolid nakon nekoliko pokušaja konačno preuzeo polovicom ožujka od Veyrona postigavši brzinu od 412,28 km/h. No vratimo se mi ružnjikavom Weberu i njegovoj konjici.

Prvo što upada u oči svakako je neugledna vanjština. Neobično skrojeni automobil uvelike izvedbom podsjeća na jedan unikatni uradak s ovih prostora, posebno sprijeda s konkavno oblikovanim prednjim poklopcem. Proizvođač navodi odličnu aerodinamiku, kao i jednako uvjerljive rezultate u pogledu masa.

Naime, obilatim korištenjem karbona masa vozila svedena je na svega 1.100 kg, a omjer masa između osovina doveden na idealnih 50:50.U svrhu postizanja potonjeg, kao i nižeg težišta, konstruktori su izabrali rješenje sa četiri spremnika goriva ukupnog kapaciteta 110 litara.

Nosivi okvir izrađen je od specijalne aluminijske slitine i teži svega 65 kg. Švicarski bolid sigurno se drži ceste što dodatno potencira vizualni dojam kroz 204 cm širine i tek 115 cm visine. Zato je duljina vozila ne toliko skromnih 450 cm.

Weber pokreće unikatan motor razvijen na osnovi GM-ove LS7 serije i opremljen dvama kompresorima. Središnje postavljen 7.0 V8 razvija 901 KS pri 7.000 o/min i 1.050 Nm pri 3.800 o/min, a prijenos na podlogu se vrši putem sekvencijalnog mjenjača koji stupnjeve prijenosa mijenja u taktovima od 50 milisekundi. Pogon na sve kotače stvoren je u odajama švicarske tvrtke, a karakterizira ga inteligentni rad i prijenos do 36% momenta na prednje kotače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Službeni podaci govore sljedeće. Ubrzanje do 100 km/h Weber apsolvira za 2,5 sekundi, kazaljka je na 200 km/h nakon 6,6 sekundi, a na 300 km/h nakon svega 16,2 sekundi. Maksimalna brzina nije strogo definirana, proizvođač tek navodi kako prelazi 420 km/h.

A što je sa zaustavljanjem? Nema problema, tu je set kočnica kojeg čine keramički diskovi promjera 380 mm (x 34 mm), a grizu ih 12-klipne čeljusti. Tu je i stražnje krilo koje se pri kočenju izvlači u 50 milisekundi i generiranjem sile otpora (oko 4.000 N) usporava vozilo.

Dovoljno je reći kako mu za zaustavljanje s brzine od 100 km/h treba tridesetak metara ceste. Weberov bolid postavljen je na 20-inčne kotače, a pneumatici su mjera 285/25 sprijeda i 325/25 straga.

O interijeru nekom drugom zgodom. Reći ćemo samo kako vozača očekuje idealno okruženje i upravljač osmišljen po uzoru na Formulu 1, sa svim kontrolama za podešavanje mehanike bitne za vozne osobine.

I za kraj recimo kako cijena ručno izrađenog bolida Weber Faster One starta na 1,62 milijuna CHF, odnosno oko 990.000 eura bez davanja.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara