Ne zaboravite: Kalcij je vrlo važan dio dječje prehrane

Foto: Shutterstock

KALCIJ je mineral koji tijelo tijekom djetinjstva i adolescencije koristi za izgradnju čvrstih i snažnih kostiju. Najzastupljeniji je mineral u ljudskom tijelu u kojemu ga kod odrasle osobe ima oko 1,2 kilogram. 99 posto nalazi se u kostima i zubima, a samo jedan posto u krvi, limfi i ostalim tekućinama.

Kalcij nam treba i nakon djetinjstva, jer se u odrasloj dobi njegov udio u kostima smanjuje. Manjak se u starijoj dobi očituje krhkijim kostima i osteoporozom, posebice kod žena.

Zato je iznimno važno u dječjoj dobi steći naviku uzimanja tog korisnog minerala. Više od 85 posto djevojčica i 60 posto dječaka u dobi od devet do 18 godina ne dobivaju dovoljno kalcija, a oni tinejdžeri koji piju alkoholna i gazirana pića te puše dobivaju ga još manje jer neki spojevi iz tih pića i cigareta ometaju njegovu apsorpciju.

Osim što je važan za kosti, kalcij ima ulogu i u kontrakciji mišića, prijenosu živčanih impulsa, zgrušavanju krvi, regulaciji krvnoga tlaka i vode u tijelu.

Koliko kalcija treba djeci?

Do godine dana - dovoljna se količina dobiva redovitim konzumiranjem majčinoga ili adaptiranoga mlijeka za dojenčad
Djeca od jedne do dvije godine - 500 mg dnevno
Djeca od četiri do osam godina - 800 mg dnevno
Starija djeca od devet do 18 godina - 1300 mg dnevno

Najbolji izvori kalcija 


Mlijeko, jogurt i sir
Sardine s kostima
Tamnozeleno povrće (kelj, blitva, raštika, brokula, kineski kupus)

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Naranča
Hrana od soje
Losos 
Bademi 
Bijela riba
Datulje
Bijeli grah
Zobena kaša

Dobro je znati


Osim prehranom, uzimanje kalcija može se regulirati i dodacima prehrani, ali ako se vaše dijete hrani zdravo i umjereno, oni definitivno nisu potrebni.

Sol značajno doprinosi reduciranju razine kalcija u organizmu. Što se više soli unosi u organizam, više kalcija izlazi putem urina.

Sunčeva svjetlost, kao što znamo, nije hrana, ali doprinosi kostima tako da potiče proizvodnju vitamina D, bez kojega tijelo ne može pravilno apsorbirati kalcij unesen prehranom.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara