Nutricionistica otkriva iznenađujući popis namirnica koje je bolje izbjegavati u trudnoći

Nutricionistica otkriva iznenađujući popis namirnica koje je bolje izbjegavati u trudnoći
Foto: 123RF

GOTOVO sve buduće majke znaju da se u trudnoći moraju izbjegavati sirova jaja i alkohol. No postoji još namirnica s kojima bi trudnice trebale biti oprezne. 

Nutricionistica Juliana Shalek otkrila je o kojoj hrani treba promisliti dvaput ako ste trudni i dala prijedloge što je zdravije i sigurnije pojesti.

Konzervirana hrana

“Hrana u konzervi obično obiluje natrijem, a on može izazvati oticanje i povišeni krvi tlak”, pojasnila je Shalek. Smatra kako u prehranu treba uključiti svježe proizvode, mahunarke, voće i povrće.

Hot dog

Iako je riječ o brzoj hrani kojom biste mogli smiriti glad, ako se hrenovke ne skuhaju dobro, riskirate trovanje, upozorila je Shalek.

“Umjesto hot doga, radije odaberite dobro pečeni hamburger, odrezak ili piletinu sa žara.”

Kofein

Kofein je dozvoljen u trudnoći, ali ne u prevelikim količinama. Shalek kaže do 228 grama dnevno.

“Konzumiranje kofeina može biti uzrok smanjene porođajne težine bebe, a u trudnoći može biti okidač za žgaravice”, kaže nutricionistica.

Umjesto kofeina preporučuje popiti mineralnu vodu ili toplu vodu s dodatkom limuna.

Nepasterizirana hrana

Shalek kaže kako nepasterizirana hrana sadrži bakterije od kojih trudnicama može biti loše.

“Izbjegavajte mekane sireve poput gorgonzole, fete i brie, kao i nepasterizirano mlijeko.”

Sigurna alternativa prema njezinom mišljenju su pasterizirano mlijeko, voćni i povrtni sokovi i tvrđi sirevi.

Alkohol

“Trudnicama se savjetuje izbjegavati alkohol, iako uglavnom nema razloga za brigu ako ste ga konzumirali prije nego što ste uopće doznali za trudnoću”, kaže Shalek i savjetuje da prilikom pojavljivanja na nekom događaju popijete mineralnu vodu s limunom.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara