Pet životnih navika koje morate promijeniti ako planirate zatrudnjeti

Pet životnih navika koje morate promijeniti ako planirate zatrudnjeti
123RF

PLANIRANJE majčinstva zahtjeva psihičke, ali i fizičke pripreme za promjene koje slijede. Ako razmišljate o trudnoći, vjerojatno ste i sami već svjesni da će vaše tijelo doživjeti nevjerojatnu transformaciju, ali i narednih mjeseci biti dom djetetu koje raste u vama. 

Upravo zato trebali biste razmisliti o pet životnih navika koje možda trebate promijeniti.

1. Uzimanje vitamina

Rijetki su oni koji se i prije trudnoće brinu o potencijalno ispražnjenim rezervama vitamina u svom tijelu. No sada je idealno vrijeme da vam svakodnevno konzumiranje vitamina postane ritual. Naime, prenatalne vitamine biste trebali početi uzimati i prije trudnoće. Oni sadrže sve preporučene dnevne vitamine i minerale koji će vam trebati prije i tijekom trudnoće. No trebali biste se konzultirati i sa svojim doktorom, koji će provjeriti nedostaju li vam još koji vitamini osim onih prenatalnih. 

2. Reguliranje težine

Naravno, ovo ne vrijedi za sve i ne znači da mahnito trebate krenuti tražiti različite dijete na internetskim forumima. Ipak, prekomjerna tjelesna težina tijekom trudnoće može dovesti i do ozbiljnih zdravstvenih problema. Poput gestacijskog dijabetesa ili pak preeklampsije (poremećaj krvnog tlaka). 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ami Shoesmith (@the_sunkissed_kitchen) on

 

3. Raznovrsna prehrana

Ovo možda ne treba posebno naglašavati jer je riječ o stvari koja bi trebala biti normalna svima. Ipak, jasno je da se užurban stil života često vidi i na tanjuru pa se naši obroci nerijetko svode na fast food. Planiranje trudnoće idealno je vrijeme za mijenjanje ove loše navike i stjecanje onih dobrih. Jedite zdravo: voće, posebno ono bobičasto, i povrće uvijek je dobar odabir. Smanjite unos crvenog mesa te izbacite masti i ugljikohidrate kao što su krafne, slatkiši, bijela peciva i pržena hrana. Umjesto suncokretovog ulja u prehranu uvedite maslinovo, a povećajte unos i ponekad zapostavljenih namirnica poput oraha, koji obiluje zdravim masnoćama. Naravno, kako bi vaše opće stanje bilo što bolje, osim o orijentaciji na raznovrsnu prehranu, trebali biste razmisliti i o izbjegavanju alkohola te cigareta.

4. Vježbanje

Naravno, ako se dosad niste aktivno bavili sportom sada baš i nije pravo vrijeme za počinjanje. A ako to baš poželite, dobar odabir bi bila joga kojom se možete baviti i tijekom trudnoće. Trčanje, boks i slični sportovi mogu pričekati još neko vrijeme.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Doula• Yoga• Embarazo• Parto (@n.u.e.v.e.l.u.n.a.s) on

No istraživanja su pokazala kako umjereno vježbanje čak povećava i šanse za začeće. Zato, ako ste se i dosad aktivno bavili nekim sportom, ne morate odmah odustati od njega, ali ga prilagodite novonastaloj situaciji. (Pre)intenzivno vježbanje može ugroziti trudnoću u ranim fazama. Zato, oprezno!

 

5. Sistematski pregled 

Pošto je vaša beba najugroženija tijekom prvih tjedana trudnoće, što je vrlo često vrijeme dok još i ne znate da ste trudni, ne bi bilo loše posjetiti doktora i provjeriti svoje opće stanje. Također, tako ćete provjeriti trebate li primati nekakvu terapiju, obaviti neki pregled ili nešto treće, što nije poželjno tijekom trudnoće. Naime, brojne lijekove, kao i preglede, ne možete koristiti ni raditi dok ste trudni ili pak dojite.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara