Index doznaje: Sanader opet otvarao radove na gradilištu bez dozvole
PREMIJER Ivo Sanader koji je 11. svibnja na budućem čvoru Dubrovnik kod mjesta Osojnik potpisao ugovor o građenju i početku radova na izgradnji dionice autoceste Dubrovnik - Doli, koja je dio autoceste A1 Zagreb - Split - Dubrovnik, kao i ugovor o izgradnji brze ceste Đonta Doli - čvor Doli, u najmanju ruku je obmanuo javnost jer za čvorište Osojnik, prema svemu sudeći, ne postoji građevinska dozvola.
Naime, Index posjeduje dokument prema kojem je nemoguće da je građevinska dozvola postojala u vrijeme kada je Vlada otvarala radove, a krajnje je upitno postoji li i sada. Hrvatske autoceste (HAC) za Index su potvrdile da nemaju sve dozvole na dionicama autoceste koju je otvarao Sanader, no kažu da za Osojnik imaju dozvolu. Krenimo redom.
Dokaze novinarima dala Šuica iz HDZ-a
Potvrdu za sumnju kako ne postoje pravovaljane dozvole za autocestu - osim činjenice da je na gradilištu kojeg je Sanader otvorio sa svojom svitom iz Vlade bio parkiran tek jedan rovokopač - jest i odluka poglavarstva Grada Dubrovnika s datumom 11. svibnja koja je "tek" donijela odluku po kojoj je moguće otvoriti proceduru za izdavanje građevinske dozvole za radove na čvorištu kojeg Vlada tog dana otvarala!
Riječ je o odluci poglavarstva prema kojoj se ukida javno dobro za čestice zemlje na čvorištu Osojnik, a u svrhu "izgradnje autoceste Čvorište "Dubrovnik", što jasno stoji u dokumentu. Sporno zemljište još je uvijek tada imalo status javnog dobra, pa su se Hrvatske autoceste obratile gradu Dubrovniku s molbom da se ukine status kako bi mogli dobiti potrebne dozvole.
Žalbe na projekte
Iz Hrvatskih autocesta tvrde kako dozvole, unatoč tome dokumentu postoje, no dokument iz gradskog poglavarstva grada Dubrovnika, kojeg još uvijek vodi Dubravka Šuica iz HDZ-a i koja je sa Sanaderom otvarala radove, to demantira.
"Vezano za upit o građevinskim dozvolama na dionici Dubrovnik - Doli obavještavamo vas da Hrvatske autoceste posjeduju građevinsku dozvolu za čvor Dubrovnik na kojemu prvo započinju radovi. Ostale građevinske dozvole nalaze se u postupku izdavanja", odgovoreno nam je iz službe za odnose s javnošću HAC-a.
No, ni tu nije kraj makinacijama s papirima, jer za dionicu Doli-Dubrovnik postoji niz žalbi na projekte, trasu autoceste i vijadukte kojima još uvijek nije istekao zakonski rok niti je dovršena zakonska procedura. Takav je slučaj mjesta Ljubač, o kojem je Index već pisao gdje se vijadukt kojeg projektira IGH navodno primakao na manje od minimalnih 250 metara od prvih kuća koliko predviđa zakon. Također tek je nedavno bila i javna rasprava, a službene prigovore uložilo je i Društvo građevinskih inženjera Dubrovnika.
Ti gradi, a kasnije će se legalizirati
Naravno na kraju ostaje pitanje je li zapravo Sanader otvorio radove prije vremena, samo kako bi u Dubrovniku mogao pred nedjeljne izbore dobiti još neki predizborni bod, no umjesto toga javnosti je odaslao poruku kakvu su "vrijedni" neimari po dalmatinskoj obali odavno shvatili. "Ti gradi, a kasnije ćemo mi to legalizirati."
Treba naglasiti da ovo nije i jedina afera Vlade kada su u pitanju Hrvatske autoceste, a treba se podsjetiti i nedavnog slučaja kada se Sanader zajedno sa sedam ministara gužvao na govorničkoj bini 27. travnja na svečanosti u mjestu Gradec nedaleko od Vrbovca gdje je obilježen početak radova na više od dvije milijarde kuna vrijednom podravsko-bilogorskom ipsilonu ukupne duljine 172 km. Kasnije se ispostavilo da zemljište na kojem je podignuta bina nije bilo zemljište Hrvatskih autocesta (HAC), već privatni posjed. Također i na toj dionici nisu riješeni svi pravno-imovinski problemi.
Ilko Ćimić
Foto: Admir Buljubašić / Cropix, Index
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati