Što je uspjeh Vatrenih značio za hrvatski turizam?
ZAHVALJUJUĆI uspjehu naših nogometaša na SP-u u Rusiji, neki su prvi put čuli za Hrvatsku koja je dobila najbolju moguću promociju. Provjerili smo je li to konkretno utjecalo na turističke brojke. Hrvatska turistička zajednica Indexu je dostavila informacije koje su prikupili od svojih stranih predstavništva.
"O konkretnim brojkama teško je govoriti, ali značajniji pozitivan utjecaj odličnog nastupa Hrvatske na SP-u u Rusiji tek slijedi, što potvrđuju gotovo svi naši partneri na ključnim emitivnim tržištima, posebno Francuske, SAD-a, Austrije i Velike Britanije", kažu za Index u HTZ-u.
Francuska - porast od 10 posto
"Trenutačno s ovog tržišta bilježimo poraste turističkog prometa od oko 10 posto u dolascima i noćenjima u odnosu na isto razdoblje lani. Posebno veseli što Francuzi u sve većem broju dolaze u razdobljima pred i posezone, ali i u regije u kojima dosad nisu bili prisutni u velikom broju, poput Zagreba, Slavonije, Istre ili pak Kvarnera, na kojemu od ove godine postoje i direktne charter linije iz nekoliko francuskih gradova, uključujući i Pariz. Članovi udruženja SETO koji obuhvaća najveće francuske organizatore putovanja, zabilježili su porast ljetnih rezervacija za Hrvatsku od 21,3 posto u odnosu na prošlu godinu. I prema podacima Udruženja francuskih turističkih agencija Les Entreprises du voyage, Hrvatska se prvi put uz Španjolsku, Grčku, Italiju, Tunis, Portugal, Maroko, Veliku Britaniju, Tursku i Njemačku, plasirala na ljestvicu najpopularnijih destinacija te bilježi porast prodaje od 11 posto u odnosu na prošlu godinu, odnosno rast od 17 posto po ostvarenom ukupnom prihodu. Treba podsjetiti kako tradicionalno najveći broj Francuza koristi ljetni godišnji odmor u kolovozu. Prodaja Hrvatske kod ključnih francuskih organizatora putovanja znatno je porasla, posebice od početka trajanja prvenstva. Svakako se i u sljedećem razdoblju očekuje značajan pozitivan efekt na prodaju Hrvatske uslijed odlične igre Vatrenih", kažu nam u HTZ-u.
SAD - Hrvatska im je "screaming hot" destinacija
"Sjajan nastup i uspjeh naše nogometne reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji zasigurno je povećao vidljivost i osnažio poziciju Hrvatske na turističkoj mapi te osvojio srca mnogih Amerikanaca. Tako je primjerice NBA zvijezda Dwayne Wade pozirao u dresu Modrića iz Real Madrida, dok je reper Snoop Dog objavio svoju fotografiju u dresu hrvatske reprezentacije koja je sakupila 795.114 lajkova na Instagramu te koju je podijelio BrFootball sa svojih 1,5 milijuna sljedbenika. Tu je i podrška glumaca Reese Witherspoon i Russella Crowea te sportskog novinara Zacha Lowea i mnogih drugih. Fotografije organiziranog praćenja utakmica iz Zagreba, Zadra, Splita, Dubrovnika, Pule i ostalih hrvatskih gradova te hrvatskih navijača u Rusiji dočarale su atmosferu tijekom gledanja utakmica te su objavljene u velikom broju najutjecajnijih američkih medija i podijeljene na društvenim mrežama. Primjerice, ABC News je prenosio doček Vatrenih u Zagrebu koji je ostvario 2,6 milijuna pregleda, 22 tisuće dijeljenja i više od 50 tisuća komentara. Nakon toga je zabilježen rast upita za posjetom Zagrebu te je TravelPulse uvrstio glavni grad Hrvatske na listu najpoželjnijih destinacija za gledanje nogometa 10 Destinations for Travelers With Soccer Fever", kažu u HTZ-u.
Dalje navode da je 2017. bila rekordna godina tijekom koje je s tržišta SAD-a ostvareno 476.000 dolazaka (+35 %) i 1,3 milijuna noćenja (+34 %), dok je u dosadašnjem dijelu 2018. godine ostvareno 292.010 dolazaka (+25 %) i 798.493 noćenja (+21 %). Pozitivni rezultati nas očekuju i u ovoj, ali i idućoj godini, što potvrđuje stanje te pozitivne reakcije turoperatora i ostalih partnera. Tako jedan od najpoznatijih turoperatora i organizatora putovanja u Hrvatsku Abercrombie & Kent USA bilježi pojačan rast bukinga u posljednjih nekoliko tjedana, a u prvih 6 mjeseci rast viši za 50 % u prodaji grupnih aranžmana u odnosu na isto razdoblje u 2017.
"Kolege iz A&K kažu da je Hrvatska screaming hot destinacija u 2018. Individualni agenti, članovi Virtuosa i Signature Travel Networka, bilježe rast potražnje od 35 % do 40 %. Treba napomenuti da Amerikanci bukiraju putovanja nekoliko mjeseci do godinu dana unaprijed te će utjecaj nastupa i uspjeha Hrvatske na Svjetskom prvenstvu biti mjerljiviji krajem ove godine i početkom 2019.
Velika Britanija - pozitivni efekti tek slijede u narednim tjednima
"Odjek odličnog nastupa Vatrenih bio je jako pozitivan, a predstavništvo HTZ-a u Londonu je zaprimilo puno mailova podrške, kako od partnera, tako i od brojnih Britanaca koji su bili u Hrvatskoj ili to tek planiraju učiniti. Što se tiče porasta bukinga, partneri poručuju da očekivani pozitivni efekti tek slijede u narednim tjednima jer je interes za Hrvatskom i do sada bio vrlo značajan. Pozitivnim trendovima su doprinijele i brojne pozitivne medijske objave u najpopularnijim emisijama, portalima, novinama i časopisima, a to su pratile još brojnije objave na društvenim mrežama", kažu u HTZ-u.
Rusija - stižu sve do listopada
"Vodeći turoperatori su zadovoljni prodajom aranžmana za Hrvatsku te svi pokazatelji pokazuju da će sezona za turoperatore biti bolja nego prošle godine. U posljednjih par dana, nakon završetka prvenstva, interes za odmorom u Hrvatskoj se značajno povećao i dubina bukinga ide sve do listopada, što je apsolutno sjajno, a konačni rezultati će ovisiti o raspoloživosti smještajnih kapaciteta", navode u HTZ-u.
Austrija - Hrvatska im je na 1. mjestu za odmor
"Prema istraživanju Reisemonitoringa koje je proveo ÖAMTC, austrijski nacionalni automoto klub, Hrvatska je vodeća inozemna destinacija na austrijskom tržištu. Po istraživanju, koje je provedeno na uzorku od 800 ispitanika, na drugom je mjestu Italija, treće mjesto zauzela je Španjolska, dok oko 18 posto Austrijanaca za glavni godišnji odmor ostaje u vlastitoj zemlji. Riječ je o vrlo referentnoj studiji s usporedivim podacima jer se ista metodologija istraživanja koristi unazad sedam godina. Fokus ovogodišnjeg istraživanja odnosio se na organizaciju godišnjeg odmora", kažu nam u HTZ-u.
Poziv fotografu Cortezu kojeg je Mandžukić srušio, pun pogodak
Na pitanje koje aktivnosti HTZ planira poduzeti kako bi temeljem uspjeha naših nogometaša dodatno promovirao Hrvatsku, rekli su nam da su dosad provedene aktivnosti HTZ-a povezane s odličnim igrama Vatrenih polučile izvrsne rezultate.
"Doprli smo do milijuna ljudi diljem svijeta, a već sada su u tijeku završne pripreme za kampanju promocije post sezone koja kreće idući tjedan na 11 svjetskih tržišta poput Njemačke, Austrije, Velike Britanije ili Italije. U kampanji ćemo komunicirati turističke proizvode eno&gastro, active, cycling, culture i nautics. Također, nastavljamo i s korištenjem dijelova skraćenih sekvenci spota Ambasadori hrvatskog turizma, odnosno inačice slogana Croatia, Full of excellent players uz dodavanje novih kreativnih vizuala kroz on line kanale na portalima, social media kanalima (Facebook, Instagram i Twitter) te YouTubeu gdje ćemo naše nogometaše povezati kroz prizmu fotografija i tekstova s destinacijama iz kojih dolaze. Vizualno i komunikacijski spojit ćemo Slavonski Brod i Marija Mandžukića, Donji Miholjac i Domagoja Vidu, Luku Modrića i Zadar, Ivana Perišića i Omiš, Antu Rebića i Imotski, itd. Također, veseli nas što u Hrvatsku na odmor dovodimo fotoreportera Yurija Cortezea koji je djelić svjetske slave i pažnje zadobio našavši se usred slavlja hrvatskih nogometaša nakon veličanstvenog pogotka Marija Mandžukića i plasiranja Hrvatske u finale Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji", rekli su nam u HTZ-u.
Cortezu koji bi u Hrvatsku trebao stići krajem kolovoza ili početkom rujna, pripremaju raznolik program sukladno i njegovim željama i interesima, a cilj im je da provede nezaboravan odmor u Hrvatskoj, da doživi Hrvatsku u najljepšem svjetlu, da što više toga obiđe i vidi, ali i da se u krugu svojih najmilijih kvalitetno odmori.
"Pripremamo mu odmor iz snova koji će obuhvaćati i ljepote hrvatske obale i otoka, ali i kontinentalni dio Hrvatske", rekli su na kraju u HTZ-u.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati