Kako prepoznati i spriječiti emotivno prejedanje?

Kako prepoznati i spriječiti emotivno prejedanje?

Foto: Screenshot YouTube

PREJEDANJE zbog emocija nije strani pojam nijednoj od nas. Ponekad se mnoštvo negativnih emocija poput stresa, ljutnje ili depresije skriva iza gladi i potrebe za hranom. Koje god da se emocije skrivaju iza hrane, na kraju je rezultat isti jer one se uvijek vraćaju. Kako bi izbjegla prejedanje i debljanje uzrokovano tugom ili ljutnjom donosimo nekoliko korisnih savjeta.

Pobijedi stres

Kad osjećaš stres, umjesto na hranu, usredotoči se na tehnike uklanjanja i smanjivanja stresa, poput joge, meditacije i raznih načina opuštanja. Umjesto da kreneš u napad na frižider, radije napravi pjenušavu kupku i pusti opuštajuću glazbu.

Jesi li zbilja gladna?

Ponekad naša glad nije fizička, nego psihička potreba. Nekad se možemo zateći kako zapravo jedemo iz dosade, stoga kad osjetiš glad zapitaj se da li je riječ o psihičkoj žudnji za hranom ili je zbilja osjećaš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dnevnik prehrambenih navika

Dnevnik prehrambenih navika se možda čini kao bespotrebna stvar, no on je izuzetno koristan i visoko preporučljiv. U njega zapiši kad si jela, što si jela i koliko si jela. Dnevnik prehrambenih navika poslužit će kao idealan savjetnik i brzo ćeš moći vidjeti promjene u konzumiranju hrane te vezu između emocija i gladi.

Emocionalna potpora

Ako nemaš emocionalnu potporu veća je opasnost da ćeš se osloniti na hranu odnosno posegnuti za emocionalnim jedenjem. Najbolje bi bilo da kada se osjećaš usamljena umjesto da posegneš za hranom, posegni za telefonom i nazvati frendicu, dečka ili obitelj.

Ukloni napast iz stana

Daleko od očiju, daleko od želuca. Izbacite svu nezdravu i kaloričnu hranu iz kuće, stoga ako se budeš osjećala ljutom ili tužnom grickalice i nezdrava hrana bit će izvan dometa. Odgodi svoj posjet trgovini s namirnicama sve dok emocije prestanu vladati tobom.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara