Esport

Kultni League of Legends napokon stiže na mobitele

Kultni League of Legends napokon stiže na mobitele
Foto: 123rf/Index

JEDNA od najpopularnijih PC igara posljednjih desetak godina uskoro bi se mogla pojaviti i na mobilnim platformama, prenosi Reuters informacije neimenovanih izvora upoznatih s projektom. Kineski Tencent i Riot Games navodno već godinu dana rade na mobilnoj verziji League of Legendsa kako bi pojačali poziciju na azijskom tržištu te dodatno revitalizirali i monetizirali uspješnu igru. 

>Kralj Europe dolazi iz Hrvatske

Kineska korporacija Tencent od 2011. je u većinskom vlasništvu Riot Gamesa, tvoraca League of Legendsa, a 2015. su u potpunosti preuzeli kompaniju. Iako je suradnja povremeno uzrokovala negodovanje igrača i šire javnosti, ali i sukobe između dviju kompanija, League of Legends je i danas jedna od najpopularnijih igara. Iako je Tencent razvijao MOBA igre za mobilne platforme Honour of Kings i Arena of Valor, one nisu ostavile previše traga na zapadnom tržištu premda su u Aziji, posebice Kini, doživjele veliki uspjeh. Honour of Kings je u ožujku, primjerice, zabilježio čak 140 milijuna aktivnih igrača na mjesečnoj bazi. 

Screenshot: Honour of Kings

League of Legends je prema izvještajima statističke tvrtke Statista prošle godine uprihodio 1,4 milijarde dolara, 21 posto manje nego godinu prije. Iako igra i dalje ima ogromnu igračku bazu i donosi novac, Tencent i Riot Games svjesni su da, ako igra ne napreduje, onda stagnira ili, još gore, propada te da je treba revitalizirati. Planiraju to učiniti s mobilnom verzijom League of Legendsa. Najveće tržište mobilnih igara je kinesko na kojem se čak 57 posto prihoda od videoigara ostvaruje od mobilnih igara, dok je u SAD-u to 36 posto (Newzoo). 

Preferencije na azijskom i zapadnom tržištu su drugačije, a mobilni League of Legends čini se kao savršeno rješenje. League of Legends za mobilne platforme bio bi nova alternativa na azijskom tržištu mobilnih videoigara i bez sumnje bi izazvao ogroman interes. Kako igra već ima brojne fanove i u ostatku svijeta, potencijalna baza igrača je ogromna. Tencent bi tako mogao dodatno pojačati svoju prisutnost na tržištu mobilnih videoigara u SAD-u i Europi, učvrstiti poziciju u Kini i ostatku Azije te istovremeno otvoriti nove mogućnosti za zaradu. 

Foto: Newzoo

Mobilni esport također je u jakom zamahu. Na zapadu vladaju igre kao Clash Royale, Vainglory, Critical Ops i Free Fire, a League of Legends je najveći esport u posljednjih 10 godina. Nijedna mobilna igra nema ni približnu tradiciju, a uzmemo li obzir iskustvo Riot Gamesa s upravljanjem esport sustavima te Tencentovo u razvoju i plasmanu mobilnih igara, čini se da malo toga može poći po zlu za mobilnu verziju igre. Međutim, jedan od izvora je potvrdio kako igra gotovo sigurno neće izaći 2019.

 U listopadu ove godine League of Legends će proslaviti 10 godina. Tijekom desetljeća brojne su igre pokušale ostvariti približan uspjeh, ali nijedna nije uspjela toliko dugo ostati na vrhu. Krajem prošle godine finale League of Legends World Championshipa je srušilo rekorde gledanosti nekog esport događaja, a u izvještaju za travanj tvrtka Newzoo navodi kako je četvrtina svih PC igrača igrala League of Legends, što ga čini najpopularnijom igrom u  toj kategoriji. Iz turnira u turnir, iz sezone u sezonu, Riot Games konstantno podiže i produkcijsku razinu za čitavu esport industriju. Posljednji primjer mogli smo vidjeti nedavno u Taipeiju na završnici Mid-Season Invitationala koji su osvojili Luka "Perkz" Perković i njegov G2 Esports.

Nevjerojatni podaci za 10 godina staru igru. Dodajte tome samo kvalitetnu mobilnu verziju igre i novo poglavlje može početi. 

Tencent je najveće ime u gaming industriji za koje vjerojatno niste čuli. Gotovo je nemoguće pobrojati u čemu sve prste ima ova kineska megakorporacija. Osim Riot Gamesa, vlasnici su i Super Cella, tvoraca Clash of Clansa, Clash Royalea i Brawl Starsa, Grinding Gear Gaminga koji je napravio Path of Exile. Imaju u vlasništvu 40 posto dionica Epic Gamesa koji stoji iza Fortnitea te 25 posto Activision Blizzarda. Osigurali su izdavačka prava za kinesko tržište za igre kao što su PUBG, PUBG Mobile, FIFA Online, H1Z1 i još tko zna koliko toga, uz sve igre poput ranije spomenutih Arena of Valora i Honour of Kingsa, QQ Speeda i ostalih koje su razvili sami.

Za službenu potvrdu i više detalja, kao što je mogućnost cross-platform igranja, morat ćemo se još malo strpjeti.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara