73 posto hrvatskih tvrtki ima internet stranicu

73 posto hrvatskih tvrtki ima internet stranicu
Foto: 123rf

U HRVATSKOJ ove godine 97 posto poduzeća upotrebljava računala, isti postotak ima pristup internetu, a 73 posto poduzeća ima vlastitu internetsku stranicu, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) o primjeni informacijskih komunikacijskih tehnologija (IKT) u poduzećima.

Prevladava upotreba širokopojasnog pristupa internetu. Naime, 92 posto poduzeća upotrebljava neki oblik fiksne širokopojasne veze, dok 85 posto upotrebljava mobilni širokopojasni pristup internetu.

Samo 12 posto internetske prodaje

S druge strane, objavio je nedavno DZS, internetska prodaja zauzima samo 12 posto ukupne prodaje roba i usluga, što znači da je opseg e-trgovine u odnosu na konvencionalnu još uvijek prilično nizak.

Uslugu računalnog oblaka na internetu, kao relativno nove tehnologije, koristi 31 posto poduzeća.

Tu tehnologiju podjednako primjenjuju mala, srednja i velika poduzeća, a upotreba dominira u segmentu informacija i komunikacija (50 posto), poslovnim djelatnostima (50 posto) te u uslužnim djelatnostima (37 posto).  

Internet je, poznato je, uveo promjene u načinu poslovanja omogućivši integriranost poslovnih procesa na višoj razini, dok brzina internetske veze postaje jedan od važnijih čimbenika u poslovanju.

Sve veća dostupnost širokopojasnog interneta potiče i porast brzine prijenosa podataka pa je uočen znatan porast od 9 posto u segmentu brzine prijenosa iznad 10 Mbps u odnosu na lani. Taj segment čini 72 posto poduzeća.  

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara