Grad Zagreb krenuo u naplatu odvoza otpada, ali može očekivati kazne

Grad Zagreb krenuo u naplatu odvoza otpada, ali može očekivati kazne

Foto: FAH

MINISTAR zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović ocijenio je danas da je Grad Zagreb "krenuo u dobrom smjeru" s naplatom odvoza komunalnog otpada po količini, no zbog kašnjenja u primjeni Zakona o održivom gospodarenju otpadom može očekivati kazne.

Naplata odvoza komunalnog otpada prema količini u Zagrebu se počela provoditi od 1. ožujka u Mjesnom odboru Horvati (Gradska četvrt Brezovica), a do kraja godine proširit će se na cijeli grad.

Na upit hoće li građani dobiti povrat novca za otpad koji su preplatili jer još uvijek odvoz plaćaju prema površini stambenog prostora umjesto po količini, Zmajlović je rekao da brojni gradovi u Hrvatskoj već sada plaćaju kazne prema inspekcijskim rješenjima.

Na upozorenje da i Zagreb kasni s uvođenjem odvojenog prikupljanja otpada, a za sada ne snosi sankcije, Zmajlović je ustvrdio da neće biti iznimki pa će i Zagreb, ako krši zakon, morati platiti kazne.

Inspekcije će u Zagrebu, kao i u ostalim gradovima i općinama u Hrvatskoj, odraditi svoj posao, no kazne same po sebi neće riješiti problem - cilj nam je što prije implementirati sustav razvrstavanja otpada, dodao je ministar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne možemo odmah nakon uvođenja spremnika ostvariti 50-postotno prikupljanje odvojenog otpada, no trebamo osigurati da u prvoj fazi postotak odvojenog otpada kod nas raste brže od 3,5 posto godišnje, kao što je slučaj u razvijenoj Europi, poručio je Zmajlović.

Odluka na čelnicima jedinica lokalne samouprave

Smisao je novog sustava da usluga bude što bliža građanima i da ih naplata otpada po količini zbog mogućih ušteda ekonomski motivira da odvajaju otpad, istaknuo je.

Smatra da su građani apsolutno spremni sudjelovati u novom sustavu. To pokazuju sva istraživanja, ljudi to traže, ali odluka je uvijek na čelnicima jedinica lokalne samouprave, kaže Zmajlović.

Podsjetio je na povećanje bespovratnog udjela Fonda za zaštitu okoliša u financiranju takvih projekte na čak 80 posto, tako da financijski problemi pojedinog grada ili općine više ne smiju biti prepreka za što brže uvođenje odvajanja otpada i naplate odvoza po količini.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara