Sindikat biciklista: Biciklističke staze treba graditi, a ne samo naknadno farbati

Sindikat biciklista: Biciklističke staze treba graditi, a ne samo naknadno farbati

Foto: Sindikat biciklista

PRIJE šest mjeseci u Zagrebu osnovana je radna skupina ZG Cycle Unit, zadužena za rješavanja biciklističkih pitanja u Gradu Zagrebu. Ta radna skupina u ponedjeljak je održala prvi službeni sastanak s biciklističkim udrugama i klubovima s područja Zagreba.

Na tom sastanku predstavili su svoje planove, a jedine konkretne stvari koje su zamislili, kako je priopćio Sindikat biciklista, su nastavak projekta Biciklom na autobus i registracija Zagreba u međunarodno natjecanje European Cycling Challenge.

"I dalje nema nikakvih sustavnih planova gdje, kada i za koliko novca će se graditi nove biciklističke staze ili popravljati postojeće", poručuju iz Sindikata biciklista.

Radi li išta radna skupina?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sindikat biciklista napominje kako u ZG Cycle Unit sjedi 18 predstavnika iz svih gradskih ureda koji su na bilo koji način povezani s razvojem biciklističkog prometa i cikloturizma. Svrha ove radne skupine, barem na papiru, je "izrada operativnog plana za povećanje mobilnosti građana, organiziranje i koordiniranje provođenja aktivnosti za nadogradnju biciklističkog prometa u prometni sustav grada Zagreba, stvaranje nužnih uvjeta za učinkovit, održiv i ekološki sustav urbane mobilnosti te razvoj cikloturizma".

"S obzirom na to, kako je moguće da su dva mala projekta jedine planirane aktivnosti za cijelu 2015. godinu, bez ikakvog sustavnog plana i rada na poboljšanju i održavanju infrastrukture?", komentira Mislav Kirac iz Sindikata biciklista.

Izgovori umjesto rješenja

"Ovakvo sazivanje sastanka vidimo kao zamagljivanje stvarnog (ne)rada i neučinkovitosti novoosnovane gradske radne skupine. Duboko smo razočarani time što centralno koordinacijsko tijelo koje bi trebalo povezivati sve gradske službe i dalje umjesto rješenja nudi izgovore. Pozivaju se na kompleksnost gradske strukture i brojnost organizacijskih problema, zbog čijeg rješavanja i koordiniranja su uopće i osnovani. Ako i dalje ne mogu uskladiti suradnju čak niti Sektora za ceste sa Sektorom za promet, koja im je uopće svrha postojanja osim privida da se nešto radi?", pita se Vladimir Halgota iz Sindikata biciklista.

"Zagreb je s figom u džepu pozvao udruge da daju svoje prijedloge koji neće biti usvojeni. Mi smo u protekle 3 godine Gradu predložili mnogo prijedloga od kojih su neki obećani, ali gotovo niti jedan nije realiziran. 2013. godine su obećali milijun kuna za dokumentaciju i provedbu biciklističke magistrale, ali sada govore da novca nema. Iako se ništa nije napravilo i novca nema, pozivaju se udruge da ponovno daju svoje prijedloge. Sastanak će poslužiti Gradu da u javnosti stvori privid kako surađuje s udrugama, ali kao i u protekle 3 godine, suradnja je nepostojeća jer - nema predviđenog novca, prividne formalno-pravne mogućnosti, a niti stvarne volje. Tako možemo očekivati da će i u 2015. godini biti besmislenih iscrtavanja staza u slalomu oko rasvjetnih stupova na netom završenim rekonstrukcijama, umjesto da se ekipa iz susjednih sektora unaprijed dogovori gdje će se biciklističke staze graditi, a ne samo naknadno farbati", zaključuje Tena Šarić.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara