Bradbury: Imamo 319 turističkih zajednica, ali na mailove turista nitko ne odgovara

PAUL BRADBURY, hrvatsko-britanski pokretač portala Total Croatia News, ponovno se bavi hrvatskim turizmom, a rezultati su opet poražavajući. U najnovijem tekstu naslova "Imamo 319 turističkih zajednica, ali na mailove turista nema tko odgovoriti" Bradbury piše o nesposobnosti turističkih zajednica.
Ministar turizma očito nije baš sretan sa mnom. Čini se da mu zagorčavam život u najnezgodnije moguće vrijeme. Pritom ne mislim na turističku sezonu, nego na nadolazeće izbore, piše hrvatsko-britanski novinar Paul Bradbury za svoj portal Total Croatia News.
Drago mi je ako je nesretan zbog mene (nije ovo ništa osobno, nikad se nismo upoznali), nastavlja Bradbury, još mi je draže ako mu je zbog mene neugodno. Zato što se konačno čini da je počeo raditi svoj posao. Na ministarskoj je dužnosti već četiri godine. Jedino čega se zasad sjećam u njegovom mandatu je da je rekao "Ovo nije slučajni turizam" kad sam ga slušao na konferenciji za novinare, te njegova pandemijskog turističkog slogana "Hrvatska diše turizam".
Bradbury dalje piše kako se sjeća i onog nevjerojatnog trenutka u Vinkovcima na Danima hrvatskog turizma u listopadu prošle godine, kad je uz gromoglasan pljesak stranačkih sljedbenika rekao: "Hrvatska je najbolja turistička destinacija u Europi.“
Za tu tvrdnju nije pružio nijedan podatak. Nijednu brojku. Što je čudno, jer inače voli. Rekordna godina, 40 milijuna turista. Ovo nije slučajni turizam. Tri milijarde noćenja. Ovo nije slučajni turizam. Ministar je pokazao i privrženost drugoj vrsti brojeva, brojevima faksa, o čemu je nedavno pisao i Index.hr.
>> Paul Bradbury: Želi li Hrvatska uopće strane turiste?
Nakon četiri godine njegove vladavine u Kraljevini brojeva, usred 2020. godine, naš cijenjeni ministar odlučio je ukloniti broj faksa s naslovne web stranice Ministarstva turizma. Čini se da je Ministarstvo turizma upravo saznalo da postoji e-mail, jer je prije samo dva tjedna iznenada promijenilo komunikacijsku strategiju. Faks je izbačen i uvedene su četiri e-mail adrese.
Bradbury piše kako nije siguran što je potaknulo tako odvažnu i dinamičnu promjenu nakon četiri godine blaženstva faks-uređaja.
Bradbury nastavlja kako bi mogao detaljno iznositi koje su se sve druge promjene događale nakon što su hrvatski mediji prenosili njegove tekstove, ali suština ove priče je objasniti turističkom sektoru da mnogi turisti ove godine neće doći u Hrvatsku zato što ne mogu dobiti informacije o situaciji.
Čini se da je nakon tjedana neaktivnosti napokon poslana koherentna poruka. Total Croatia News je tijekom krize neprestano ažurirao informacije o putovanjima, a nedavno je pokrenuo i Viber zajednicu pod nazivom Total Croatia Travel INFO. Članovi zajednice gotovo u pravilu iznose kako ne dobivaju odgovore na svoje upite poslane na službene e-mail adrese.
Sve ovo događa se u vrijeme kad u Hrvatskoj imamo 319 turističkih zajednica i kad se ne događa ništa. Njih 75 posto bilo je previše zauzeto da bi otvorilo e-mail u kojem im nagrađivani putopisac nudi besplatne članke. Dakle, ne radi se o tome da 75 posto turističkih zajednica nije odgovorilo, nego 75 posto njih uopće nije otvorilo poruku. Od onih koji su to učinili, 68 posto nije pronašlo vremena da kliknu na link.
Ovo nije samo još jedna priča iz Uhljebistana, nastavlja Bradbury. Ovo je pitanje koje će u sljedećih nekoliko tjedana koštati mnogo radnih mjesta i zatvorenih poduzeća. Hrvatski privatni turistički sektor je na koljenima. Sljedeća dva tjedna su ključna i dok Grčka radi sjajan PR i jasno komunicira, život se u Kraljevini slučajnog turizma odvija kao i prije.
Kao što je TCN nedavno pisao, web stranica Ministarstva turizma izvještavala je usred pandemije o sastanku s prijevoznicima, a direktor Hrvatske turističke zajednice čestitao je sam sebi zato što je Hrvatska 34. najbolja zemlja svijeta za kongresni turizam te prva u regiji.
"Nakon što su 2018. razne svjetske asocijacije održale 114 konvencija u Hrvatskoj, u 2019. godini bilo ih je čak 123, pa je Hrvatska napredovala za četiri mjesta na ICCA ljestvici na 34. poziciju u svijetu prema broju održanih kongresa. To je najbolja pozicija Hrvatske dosad, što također potvrđuje njen status vodeće kongresne destinacije u regiji", rekao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Stančić.
On misli da je to sjajna vijest za hrvatski kongresni turizam, koji je u uzlaznoj putanji, kao i za Zagreb, koji je na ICCA ljestvici kongresnih gradova došao na 48. mjesto, odnosno napredovao je za 20 mjesta u odnosu na 2018. godinu. Kongresni turizam je u uzlaznoj putanji u doba Zooma i koronavirusa. Očito je da su gurui u Kraljevini slučajnog turizma ispred svoga vremena.
I dok ministar iznosi svoje zadivljujuće slogane, 17-godišnji strateški plan se prepušta rođacima, a na e-mailove ne odgovora nitko. I tako turisti, koji vole Hrvatsku i pridonose s 20 posto njenom BDP-u, odlaze drugdje.
Sa samo 319 lokalnih turističkih zajednica, 20 regionalnih i jednom nacionalnom turističkom zajednicom, Ministarstvom turizma i turističkim odjelom u fantastičnoj Hrvatskoj gospodarskoj komori, kako uopće pronaći osoblje koje bi odgovorilo na pitanja turista?
>> Paul Bradbury eksperimentom razotkrio uhljebe u turističkim zajednicama
Kao što u Kraljevini slučajnog turizma svi znaju, turisti će jednostavno doći. Ali Bradbury se ipak odlučio na eksperiment. Prošli vikend nazvao je PR stručnjaka Krešimira Macana i predložio mu da ga u njegovom Porscheu poveze do graničnog prijelaza Bregane.
S obzirom na to da je do informacija teško doći, vrijedi provjeriti što se događa na licu mjesta. MUP je brzo odgovorio e-mailom i omogućio novinarsko izvještavanje s granice te bio vrlo susretljiv na terenu.
"Imamo zaista dobar korisnički račun na Viberu, imamo i koronavirus.hr za sve informacije. Zašto Ministarstvo turizma ne ponudi ažuriranje savjeta za putovanja? Zašto ti ne bi napravio svoju Viber zajednicu?" pitao je Macan Bradburyja.
Bradbury je odgovorio kako ne zna odakle bi krenuo, no dva dana kasnije ipak se nešto pokrenulo. Nadalje piše kako Macana poznaje šest godina. I poznaje mnoge ljude koji su radili za njega. Pa kad je Macan predložio Bradburyju da dođe u njegov ured i porazgovara s njegova dva djelatnika, hrvatsko-britanski novinar znao je da to neće biti samo razgovor. Nakon što su prevladali inicijalnu neugodu zbog toga što Bradbury nije znao preuzeti Viber na desktop, krenuli su s radom. Za točno 22 minute nastala je Viber zajednica Total Croatia Travel INFO.
Bradbury piše da je sjedio i gledao kako u sat vremena nastaje infografika s relevantnim informacijama koje bi ljudi trebali znati. Infografika je zahvaljujući dobrovoljnom radu članova Viber zajednice sada dostupna na mnogim jezicima. Bradbury je napisao glavni članak i zakačio ga na vrh Viber zajednice, tako da ga svi mogu vidjeti. I redovito ga ažurira. Prijevodi nisu savršeni, ali ne mogu ni biti s obzirom na to da je budžet projekta - nula. Bradbury je uložio i trud kako bi odgovarao na pitanja u realnom vremenu.
"Evo što su Macan, dva pripravnika i debeli Irac uspjeli učiniti u nekoliko dana dodatnog rada od utorka", piše Bradbury.
U međuvremenu, u Kraljevini slučajnog turizma, ministar diše turizam, direktor nacionalne turističke zajednice zadovoljan je uzlaznom putanjom svoje strategije kongresnog turizma, a jedno poduzeće za drugim ostaje bez posla.
Zato što nitko nema vremena odgovarati na e-mailove.
