Može li koronavirus uništiti turističku sezonu?
TURIZAM čini oko 12 posto hrvatskog BDP-a pa nije potrebno posebno objašnjavati da bi svaki poremećaj u međunarodnim turističkim putovanjima imao snažan utjecaj na ekonomiju. Širenje koronavirusa koje je krenulo u Kini, sada već prelazi njene granice. Došlo je do obustave velikog broja letova, a kineskim građanima preporučeno je da ne putuju u inozemstvo, pa čak niti unutar Kine.
Upitali smo Hrvatsku turističku zajednicu kakve su njihove procjene utjecaja širenja koronavirusa na hrvatski turizam. Iz HTZ-a kažu da očekuju smirivanje situacije, ali i da će najpogođenije biti azijske destinacije poput Singapura ili Tajlanda, koje kineski turisti najradije posjećuju.
“Kada govorimo o tržištu Kine, s obzirom na vrlo sveobuhvatne i stroge mjere koje je poduzela vlast u NR Kini u cilju sprečavanja širenja virusa, kao što su primjerice i već određene zabrane putovanja za čitavu veljaču, očekuje se postupno smirenje cjelokupne situacije.
Određene negativne posljedice na putovanja bit će najizraženije za top 10 odredišta kineskih turista. Riječ je o destinacijama koje se većinom nalaze u Aziji, poput Singapura, Tajlanda, Južne Koreje, Filipina i Indonezije”, smatraju u HTZ-u.
Dolasci kineskih turista ove godine porasli za 57 posto
Što se pak tiče Hrvatske, iako sada nije sezona dolazaka kineskih turista, već se bilježi njihov dvoznamenkasti rast.
“Kada je riječ o Hrvatskoj, u dosadašnjem dijelu 2020. godine s tržišta Kine je ostvareno više od 4 tisuće dolazaka i više od 7 tisuća noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 57% u dolascima i 22% u noćenjima. Postignuti rezultat sugerira kako će hrvatski turistički sektor, uz provedbu odgovarajućih promotivnih aktivnosti, i tijekom 2020. godine uspješno zadržati pozitivne prošlogodišnje trendove, a kada je s tržišta Kine ostvareno 494.188 dolazaka i 668.361 noćenje, što predstavlja rast od 23% u dolascima i 22% u noćenjima u odnosu na 2018. godinu.
Kineski turoperatori i partneri koji na tržištu imaju ponude s hrvatskim destinacijama javljaju kako je buking i potražnja za Hrvatskom u odnosu na prošlu godinu u porastu od cca 20%. U ovom je trenutku još uvijek rano reći koliko će se putovanja realizirati u ožujku, travnju i svibnju s kineskog tržišta”, stoji u odgovoru HTZ-a.
Također, iz HTZ-a kažu da je i kada se gledaju ukupne brojke, turizam u prvih mjesec dana ove godine u plusu.
“Vezano za ostala međunarodna putovanja, prema podacima sustava eVisitor, u dosadašnjem dijelu godine u Hrvatskoj je ostvareno gotovo 240 tisuća dolazaka i 670 tisuća noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 3% u dolascima i 6% u noćenjima”, navode iz HTZ-a.
Žgomba: Utjecaj na hrvatsko tržište je jako mali
Boris Žgomba, predsjednik Udruge putničkih agencija pri HGK i potpredsjednik Europskog udruženja putničkih agencija, za Index kaže da je utjecaj na hrvatski turizam beznačajan.
“Iza sebe imamo otprilike tri tjedna otkako se koronavirus u javnosti počeo pojavljivati kao problem. U ovom momentu su putovanja u i iz Kine praktički obustavljena. Avioprijevoznici su ukinuli gotovo sve linije prema Kini, a kineska vlada dala je “snažnu preporuku” svojim građanima da ne putuju izvan granica Kine, a čak ni unutar zemlje”, kaže Žgomba.
“Utjecaj na hrvatsko tržište je u ovom trenutku jako mali, jer većina njihovih turista dolazi od druge polovice ožujka pa do lipnja. Sada ih ima jako malo”, dodaje Žgomba.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati