Može li koronavirus uništiti turističku sezonu?

Može li koronavirus uništiti turističku sezonu?
Foto: Dusko Jarmaz/PIXSELL, EPA, Damir Kapetanović/Pixsell

TURIZAM čini oko 12 posto hrvatskog BDP-a pa nije potrebno posebno objašnjavati da bi svaki poremećaj u međunarodnim turističkim putovanjima imao snažan utjecaj na ekonomiju. Širenje koronavirusa koje je krenulo u Kini, sada već prelazi njene granice. Došlo je do obustave velikog broja letova, a kineskim građanima preporučeno je da ne putuju u inozemstvo, pa čak niti unutar Kine. 

Upitali smo Hrvatsku turističku zajednicu kakve su njihove procjene utjecaja širenja koronavirusa na hrvatski turizam. Iz HTZ-a kažu da očekuju smirivanje situacije, ali i da će najpogođenije biti azijske destinacije poput Singapura ili Tajlanda, koje kineski turisti najradije posjećuju.

“Kada govorimo o tržištu Kine, s obzirom na vrlo sveobuhvatne i stroge mjere koje je poduzela vlast u NR Kini u cilju sprečavanja širenja virusa, kao što su primjerice i već određene zabrane putovanja za čitavu veljaču, očekuje se postupno smirenje cjelokupne situacije. 

Određene negativne posljedice na putovanja bit će najizraženije za top 10 odredišta kineskih turista. Riječ je o destinacijama koje se većinom nalaze u Aziji, poput Singapura, Tajlanda, Južne Koreje, Filipina i Indonezije”, smatraju u HTZ-u.

Dolasci kineskih turista ove godine porasli za 57 posto

Što se pak tiče Hrvatske, iako sada nije sezona dolazaka kineskih turista, već se bilježi njihov dvoznamenkasti rast. 

“Kada je riječ o Hrvatskoj, u dosadašnjem dijelu 2020. godine s tržišta Kine je ostvareno više od 4 tisuće dolazaka i više od 7 tisuća noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 57% u dolascima i 22% u noćenjima. Postignuti rezultat sugerira kako će hrvatski turistički sektor, uz provedbu odgovarajućih promotivnih aktivnosti, i tijekom 2020. godine uspješno zadržati pozitivne prošlogodišnje trendove, a kada je s tržišta Kine ostvareno 494.188 dolazaka i 668.361 noćenje, što predstavlja rast od 23% u dolascima i 22% u noćenjima u odnosu na 2018. godinu. 

Kineski turoperatori i partneri koji na tržištu imaju ponude s hrvatskim destinacijama javljaju kako je buking i potražnja za Hrvatskom u odnosu na prošlu godinu u porastu od cca 20%. U ovom je trenutku još uvijek rano reći koliko će se putovanja realizirati u ožujku, travnju i svibnju s kineskog tržišta”, stoji u odgovoru HTZ-a.

Također, iz HTZ-a kažu da je i kada se gledaju ukupne brojke, turizam u prvih mjesec dana ove godine u plusu.

“Vezano za ostala međunarodna putovanja, prema podacima sustava eVisitor, u dosadašnjem dijelu godine u Hrvatskoj je ostvareno gotovo 240 tisuća dolazaka i 670 tisuća noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 3% u dolascima i 6% u noćenjima”, navode iz HTZ-a.

Žgomba: Utjecaj na hrvatsko tržište je jako mali

Boris Žgomba, predsjednik Udruge putničkih agencija pri HGK i potpredsjednik Europskog udruženja putničkih agencija, za Index kaže da je utjecaj na hrvatski turizam beznačajan.

“Iza sebe imamo otprilike tri tjedna otkako se koronavirus u javnosti počeo pojavljivati kao problem. U ovom momentu su putovanja u i iz Kine praktički obustavljena. Avioprijevoznici su ukinuli gotovo sve linije prema Kini, a kineska vlada dala je “snažnu preporuku” svojim građanima da ne putuju izvan granica Kine, a čak ni unutar zemlje”, kaže Žgomba.

“Utjecaj na hrvatsko tržište je u ovom trenutku jako mali, jer većina njihovih turista dolazi od druge polovice ožujka pa do lipnja. Sada ih ima jako malo”, dodaje Žgomba.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara