Ovako izgleda autobus ZET-a u Zagrebu
U POSLJEDNJEM setu mjera, najstrožem u ovom valu epidemije koronavirusa, Nacionalni je stožer propisao da u sredstvima javnog prijevoza ne smije biti više od 40 posto popunjenosti ukupnog kapaciteta.
Stožer nije precizirao kako će točno provoditi ta mjera, jedino su prijevoznicima naložili da su dužni istaknuti najveći dopušten broj putnika koji smije biti u prijevoznom sredstvu.
ZET je to učinio tako što je na svoja prometala stavio naljepnice s dozvoljenim brojem putnika, no u praksi se to, čini se, baš i ne poštuje.
Iz Stožera su najavljivali da će se ići prema tome da se poveća broj prijevoznih sredstava u javnom prijevozu kako bi se gužve smanjile, no čitateljica Indexa upozorila je na velike gužve koje se stvaraju na liniji 330 Glavni kolodvor - Velika Gorica. Ovo je jedna od više dojava koju je Index u proteklim danima dobio o tome da su u zagrebačkom javnom prijevozu gužve i da je popunjenost značajno veća od propisanih 40 posto.
Čitateljica nam je poslala i jučer uslikane fotografije koje pokazuju kako je popunjenost autobusa na liniji 330 mnogo veća od propisanih 40 posto te da su ljudi nagurani jedni na druge.
"Šaljem vam sliku popunjenosti autobusa brze linije 330 Glavni kolodvor - Velika Gorica. Radi se o autobusu koji vozi najmanje pola sata bez stajanja na stanicama. Zar je ovo distanca i popunjenost autobusa 40% Nijedna dodatna linija nije uvedena za Veliku Goricu, a znamo da veliki broj ljudi radi i školuje se u Zagrebu?" rekla je čitateljica koja je željela ostati anonimna, a njeni su podaci poznati redakciji.
Stigao odgovor ZET-a
ZET nam je odgovorio dva dana nakon poslanog upita. Odgovor prenosimo u cijelosti.
"ZET od početka pandemije prati prometnu potražnju i prilagođava prijevozne kapacitete tamo gdje se uoči potreba, kao npr. na linijama 109 i 228 na kojima je i ovaj tjedan povećan broj autobusa i polazaka.
Međutim, prijevoz izvan područja Grada Zagreba, koji se odnosi i na liniju 330, definiran je Ugovorom o prijevozu s mjesnom samoupravom, u ovom slučaju s Gradom Velikom Goricom, unutar kojeg su definirane organizacija, dinamika i intenzitet usluge te o naručitelju ovisi povećanje obima usluge.
Ističemo kako djelatnici ZET-a nemaju ovlasti zabraniti ulazak u vozilo ili izbaciti putnika s valjanom voznom kartom. Provedba mjere temelji se na spremnosti na suradnju i društvenoj odgovornosti, jer ipak je u pitanju zdravlje i odgovornost svih nas.
Ovim putem još jednom pozivamo putnike da ne ulaze u vozilo ukoliko procjene da je popunjenost vozila blizu 40 posto, a dozvoljeni broj putnika jasno je istaknut na ulazu u svako vozilo", poručili su nam iz ZET-a.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati