Predstavljeno električno vozilo Antarctica. Mora izdržati minuse na Južnom polu

Predstavljeno električno vozilo Antarctica. Mora izdržati minuse na Južnom polu
Foto: VENTURI Automobiles

PROTOTIP 100 posto električnog vozila pod nazivom "Antarctica", čija je svrha pomoć u ekspedicijama na Južnome polu, predstavljen je u Monaku. 

Na službenoj prezentaciji u petak u Kneževoj palači, kojoj je prisustvovao i pokretač čitavog događaja Princ Albert II. najavljeno je da će "Antarctica" najprije biti poslana u ekspediciju po Kanadi pod nazivom "Povratak na Telegraph Creek". To će biti prvi veliki test za Antarcticu.

Prva stanica: Kanada

Riječ je o gusjeničaru koji je proizvela monegaška tvrtka Venturi Automobiles. Kanadsku ekspediciju trebao bi obaviti 6. i 7. ožujka 2019. 

"Kada sam 2009. na Antarktici posjetio dvadesetak postaja koje se bave znanstvenim istraživanjima ustanovio sam da nijedna od njih nema 'pravo' vozilo kojim bi se znanstvenici mogli voziti, prevoziti potreban materijal, čak i kada su posrijedi bile male razdaljine. O tomu tada nitko nije ni razmišljao", kazao je monegaški princ Albert II. za AFP. 

"To je vrlo specifično područje, no ako uspijemo stvoriti korisna električna vozila koja će biti otporna na veliku hladnoću moći ćemo ih koristiti i u druge svrhe, čak i u vojne", rekao je princ Albert koji je 2006.  osnovao Zakladu princ Albert II. (FPA2) za očuvanje okoliša. 

Ravnatelj udruge Venturi Automobiles, Gildo Pastor je hvalio otpornost akumulatora "Antarctice" na veliku hladnoću i temperature koje ponekad dosežu i 50 Celzijevih stupnjeva ispod ništice te kazao da su vrlo postojani zahvaljujući inovativnim rješenjima.

Težak dvije tone

Gusjeničar narančaste boje težak je dvije tone, može istodobno prevesti najviše tri osobe te torbe i ostalu opremu. 

Razdaljinu od 42 km između kanadskog jezera Deak i Telegraph Creeka, krajnjeg dijela ekspedicije vozilo će prelaziti brzinom od 20 km/h, rekli su iz tvrtke. 

"Akumulator Antarctice moći će se puniti zahvaljujući solarnim pločama i vjetroagregatima, primjerice na belgijskoj postaji za znanstvena istraživanja 'Princesse Elizabeth' koja se nalazi u blizini", objasnio je Bernard Fautrier, potpredsjednik Zaklada FPA2. 

Po završetku misije u Kanadi gusjeničar će biti poslan na Antarktiku gdje će znanstvenicima na terenu pomoći u pristupu područjima koja proučavaju, a pritom će se izbjeći onečišćenje svojstveno vozilima što ih pokreću motori s izgaranjem.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara