Prva jesenska kiša pretvorila je podvožnjak u jezero. "Popravljen" je lani

Prva jesenska kiša pretvorila je podvožnjak u jezero. "Popravljen" je lani
Foto: Pixsell/Matija Habljak

NESRETNI podvožnjak na križanju Škorpikove ulice i Aleje Bologna koji poplavi za svake malo jače kiše, što se dogodilo i prije nekoliko dana prilikom prve ozbiljnije jesenske kiše, krpan je nekoliko puta u posljednjih nekoliko godina. Još otkako je Škorpikova proširena da bi se lakše prilazilo trgovačkim centrima uz nju, vode se rasprave kako riješiti odvodnju oborinskih voda koje se nakupljaju u podvožnjaku pa on često izgleda kao sasvim ozbiljno jezero.

Lani smanjili iznos za sanaciju

U 2018. godini bilo je predviđeno 500 tisuća kuna za gradnju oborinske odvodnje na tom križanju, ali je u sklopu izmjena planova taj iznos smanjen na 260 tisuća kuna. No onda je u lipnju obilna kiša ponovno učinila podvožnjak neprohodnim pa je zagrebački gradonačelnik na licu mjesta naredio da se Škorpikova na brzinu skrpa. 

"Ne možemo zbog toga zatvoriti ovako frekventnu prometnicu na dva ili tri mjeseca. Vjerujem da će sada, nakon rekonstrukcije kanala, podvožnjak biti u redu i da se voda više neće nakupljati", rekao je tada Bandić i naredio početak radova. Pokušali smo u gradskoj upravi doznati koliko su radovi koštali, ali na naš upit nisu odgovorili. 

HSLS-ov gradski zastupnik Darko Klasić krajem srpnja ove godine izjavio je da je sanacija odvodnje u Škorpikovoj stajala 500 tisuća kuna i da je to bačen novac jer se zapravo ništa nije napravilo. 

Improvizirano rješenje

"Gradske vlasti odlučile su da se uz minimalne troškove do kraja kolovoza 2018. cijevi odvoda zamijene onima većega profila u Škorpikovoj ulici u dužini od 180 metara. Odlučeno je i da se neće pokretati projekt izgradnje javnog kanala u Huzjanovoj ulici niti projekt pumpnih stanica, nego će se čekati učinci tog improviziranog rješenja koje se pokazalo pogrešnim", rekao je tada Klasić.

Međutim, poznavatelji cijena radova i načina na koje se oni u Zagrebu ugovaraju smatraju da je 500 tisuća kuna daleko preniska cijena. Naime, samo izradu projekta Zagreb je platio 148 tisuća kuna i taj se projekt trebao izvoditi u pet etapa. S 500 tisuća kuna u Zagrebu se može postaviti samo dvjestotinjak metara asfalta dok su prema projektu planirani daleko opsežniji radovi.

Njegova ukupna cijena bila bi 16 milijuna kuna i njime bi se u potpunosti riješila odvodnja u Škorpikovoj. Kako Bandić nije želio da Zagrepčane po povratku s godišnjih odmora dočekaju radovi, u izvedbu projekta se nije išlo. Umjesto toga pribjeglo se improvizaciji.

Privremeno sprječavanje poplava

"Prvo privremeno ili alternativno rješenje za sprečavanje plavljenja podvožnjaka je povećanje samog kolektora prema Samoborskoj, što ćemo u toku ljeta u narednih dva mjeseca u kooperaciji s Gradom izvesti", rekao je tada Marin Galijot iz Vodoopskrbe i odvodnje.

"Bilo je planirano da potroše 3 milijuna kuna na koliko-toliko kvalitetnu sanaciju Škorpikove, no prema mojim informacijama s terena odlučili su se za još jeftiniju varijantu pa su, koliko znam, potrošili 1,5 milijuna kuna. A ništa nisu napravili", rekao je Tomislav Stojak iz HNS-a.

Iz Gradske uprave do zaključenja ovog teksta nismo dobili odgovore koliko su ukupno potrošili na krpanje Škorpikove i zašto su bacali novac na improvizacije umjesto da odjednom riješe problem. U istom upitu tražili smo odgovore i o cijeni radova u Grižanskoj ulici, koja je također poplavljena prošlom kišom. Taj odgovor smo začudo dobili. 

Poplavljena Grižanska koštala više od 6 milijuna kuna

"Izvođač radova bila je tvrtka P.G.P. d.o.o., nadzor je obavljala APZ HIDRIA d.o.o., a koordinator zaštite na radu bila je tvrtka Arhitektura sigurnosti d.o.o. Ukupna cijena izvedenih radova iznosila je 5.941.302,28 (bez PDV-a)", poručio nam je Dinko Bilić, pročelnik Ureda za promet i izgradnju. Nije objasnio zašto nam ne želi dati informaciju o cijeni radova u Škorpikovoj.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara